Egyszer volt Budán Oscar-gála, az erre szakosodott Clint Eastwood nemcsak az Elcserélt életek amerikai nyitására nem lehet túl büszke (9,3 millió dollár, még tavaly októberben), de lassan itthon is kiszorul a legjobb 20-ból, most épp az utolsó a listán, 902 nézővel (ami elég sok amúgy erre a helyre, izmos a mezőny!), kicsit több, mint 17 ezer össznéző, négy hét után... ej-ej.Bezzeg a Watchmen! De erről később.
 
A Valami Amerika 2 a 17., de hát ez egy más eset, tudjuk jól. 1681 néző ül be rá még 12. hét után is, ezzel Herendi Gábor filmje igazi matuzsálem a listán (a következő legidősebb filmek 6 hetesek csupán). 252 ezernél több budapesti látogató, vagyis minden 8. fővárosi megnézte a Várnaiak újabb történetét és a Bűnösvárost. Méghogy művészfilmmel nem lehet nézettséget csinálni.

"Figyeljék a kezét, mert csaj, méghozzá happy!" (Hajrá, boldogság)
Dobd be magad! vagyis Make it Happen. Minden évszakban ellátogat hozzánk egy táncos film, van, amikor egész jók (mint a Rize), van, amikor egész rosszak (helyhiány miatt most nem említenék konkrét címet), most épp egy Flashdance-Street Dance-satöbbi öszvér érkezett hazánkba ideiglenes tartózkodásra, vicces félrefordítással az előzetesben (a Put your hands together! (Tapsoljanak!) átalakult Tegyétek össze a kezeteket!-té, ami egy táncimádó esetében tán logikus utalás az imára, de...). Nos, a közönség értékelte a formai kísérletezést, a kockázatos húzásokat, az eredeti forgatókönyvet, 1864 újszülött meg is tekintette a filmet, ezzel egy 15. helyet sikerült bekaszálni.
Rögtön előtte állapodott meg a következő premierfilm, a Mike Leigh-féle Happy-Go-Lucky (Hajrá, boldogság), amit a slumdogok rögtön hepigólacira kereszteltek át. A metsző szembenézés, illúziórombolás, vér-könny-izzadság-felelős Mike Leigh amilyen könnyedén vezette be Amélie csodálatos életét New Yorkba, olyan gyanús filmet csinált (mintha Judd Apatow elkészítette volna első ontológiai drámáját). Megjegyzem, a magyar cím épp olyan hívogató, mint Bokros Lajos az MDF-tagoknak, ennél bornírtabbat nehezen lehetett volna találni. A film erénye viszont, hogy a happy szót rekordmennyiségben hallhatjuk kellemdús brit kiejtésben heppájnak. 2346 néző, 14. hely.
Tizenegyedik a Gyöngyössy-féle Papírkutyák, 2677 néző, 17 886 összességében, punto. Hetedik helyre ért be a Largo Winch, kultikus francia képregény-adaptáció. Hiába no, az emberben mindig él a gyanúper, amikor arról hall, hogy "hazájában kultikus képregény megfilmesítése" - most is gyanús, hogy a franciák csak egy általuk nehezen kiejthető ("Lahgo") szóból akartak csinálni valami amerikaiasat, hogy aztán kikiálthassák virtigli franciának. A késes fejvadász filmjében a szokásos gall férfiideálok mellett felvonul maga Marko Manojlovics is, aki nélkül, úgy látszik, nincs heti filmpremier - 4772 néző örült ennek.

"Hol az a Obama?!" (Watchmen - Az őrzők)
Hatodik a Made in Hungaria, 6098 nézővel, összesítésben 83 303-t számlál a film, s lehet kutakodni, melyik magyar oldies bandáról nem készült még valami filmszerű. A Véres Valentine 3D még mindig ott lohol a legjobbak nyomában (4. hely, 7119 néző, 22 746 összességében), harmadik a múlt heti első Nem kellesz eléggé (11 925, 36 393), második a múlt heti második Gettó milliomos (19%-os, előző heti nézettségéhez képest számolt visszesése igen dicséretesen kevés), Danny Boyle filmje 12 410 nézővel gyarapodva már összesen 53 945-nél tart három hét után.
 
Az első pedig a Watchmen - Az őrzők lett. "Forradalmi mérföldkő" írtuk róla (azaz az alap-mű képregényről) kritikánkban, elképzelem a Che-pólós kis zömök bazaltdarabot. Zack Snyder filmjéről mindenki (már aki Watchmen-szakértőnek mondja magát) azt mondja, hogy "valami van, majdnem az igazi". A látványorgiasztikus izé Éjjeli Bagollyal és a többiekkel állítólag az ultrakonzervatív 80-as évekre való reflektáltságát vesztette csak el, nyilván McCain győzelmére bazírozott a stúdió. A Smashing Pumpkins-főcímdalt is bevető film 14 179 budapestit vonzott, Amerikában a film 55,6 milliós első hétvégét csinált, ami azért ahhoz a 150 milkás záró számlához képest, amit a Warner Bros. belefeccölt, nem túl jó arány; annak idején a 300-zal 70(első heti bevétel)/65(gyártási költség) volt a helyzet.
(Forrás: odeon.hu)