Az Aura és az isteni Műszak is versenyez a 32. alkalommal megrendezésre kerülő BIFF-en, vagyis a Brussels International Fantastic Film Festivalon. Bernáth Zsolt, az Aura rendezője személyesen is jelen lesz a fesztiválon.
Gégemetszés és fröcskölő vér az isteni műszakban
Bernáth Zsolt Aura című legutóbbi rendezése a dunaújvárosi Cruel World Team függetlenfilmes csapat munkája. A sci-fi négy tinédzser története: Tokió, Peti, Ádám és Eszterlerobbant autójukban egy puszta közepén ébrednek fel, sötétség veszi őket körül, minthanem kelt volna fel a Nap… Rövidesen rájönnek, hogy egy hatalmas, sötét „aura” borul rájuk,amely nem engedi át a fényt, és elzárja őket a külvilágtól.Az Aura című film producerei Kis-Szabó Márk és Váczy Károly, operatőre Szentkúti Tamás,a forgatókönyvet Kis-Szabó Márk írta.
„A rendező bevállalta, hogy olyan első filmet csinál, ami elüt a magyar filmes hagyománytól, miközben bátran utalgat számára fontos filmhagyományokra, mindenek előtt Quentin Tarantinóra: fröcsög a vér, csillog a szamurájkard, megy a viccelődés a halállal. Szerintem kevesebb több lett volna, a legfontosabb azonban, hogy az alkotó képes-e beépíteni a saját filmjébe a megidézettet, vagy az csak önmagában működik. Bodzsárnál alapvetően kerek egészet kapunk, ami nagy fegyvertény.” – ez pedig Bodzsár Márk Isteni műszakjának láttán jutott az eszünkbe.
Aura - előzetes
A Filmalap támogatásával készült Isteni műszak abszurd humorral meséli el egy fiatalmentőápoló alászállását az éjszakába, ahol beavatást nyer a halottasbizniszbe és az ahhozkötődő kegyetlen elvbe: a halál nem válogat, az ember igen.Bodzsár Márk első játékfilmje az Unio Film gyártásában készült, producere Bodzsár István,koprodukciós partnere a Sparks, a film operatőre Reich Dániel. A film főszerepeit ÖtvösAndrás, Rába Roland, Keresztes Tamás, Zsótér Sándor és Stork Natasa játsszák.
Még több magazin
magazin
Transzgenerációs minták megtöréséről, az apaság átalakuló szerepéről és a bennünk feszülő destruktív ösztönökről mesél a Universal…
továbbmagazin
Lilja Ingolfsdottir első egész estés filmje a Karlovy Vary Filmfesztiválon vett repülőrajtot, majd több nemzetközi elismerés mellett a miskolci…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié