Egészen a rendszerváltás utáni időszakig visszamentünk, majd az Andy Vajna-féle Filmalap koprodukcióhoz való hozzáállása is szóba került, illetve az, mi változott a Filmintézet felállásával. Mi történik, ha az állami pénzosztó szerv csak koprodukcióként lát megvalósíthatónak egy filmtervet? Egyáltalán, mikor dől el, hogy egy projekt megvalósításához a koprodukció passzol a leginkább?
Külön falka
Berkes Juli koproducerrel több konkrét filmet is érintettünk. Elmesélte, hogyan érkezett meg a Külön falkához a szlovák fél, miközben Kis Hajni filmjében nincsen szlovák helyszín és a történet sem kötődik a szomszéd országhoz. Az Ich Bin Marika példáján keresztül levezette, mennyire előre gondolkodik egy jó producer, az Evolúció kapcsán pedig arról beszélgettünk, mennyire tudja felgyorsítani az amúgy körülményes koprodukciós tárgyalásokat egy nemzetközi hírű rendező, ebben az esetben Mundruczó Kornél jelenléte.
Bereczki A feleségem története vitás kérdéseibe avatott be minket: voltak olyan vélemények, hogy egy magyar irodalmi klasszikusból hiba más nyelven megszólaló filmet forgatni. A kisebbségi koprodukciók kapcsán szóba került a Mrs. Harris Párizsba megy, melyben Budapest hellyettesíti a francia fővárost, Berkes pedig a legújabb munkájáról mesélt: a szeptembertől forgó szlovák-cseh-magyar koprodukcióról, A forrásról, amelynél olyan jó az összhang, hogy egyre több feladatot kap a magyar fél.
Mrs. Harris Párizsba megy
A kata szigorítása hogyan hat a koprodukciókra? Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár a nemzetközi stáb? És jön vajon a közeljövőben több koprodukciós, államilag támogatott magyar sorozat? A sort a Hunyadi fogja nyitni. Ezeken kívül is számos témát érintettünk, például a koprodukciók egyik nagy pozitívumát, hogy új piacokat nyit meg a több ország részvételével készült filmek számára.
A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, fent van az Anchor, a Spotify, az Apple és a Mixcloud oldalán, illetve más népszerű podcast-alkalmazásokban is elérhető.