„Szeretem a filmeket – szeretem készíteni, szeretem nézni őket, szeretek róluk beszélni. Cinefilként azt gondolom, hogy Cannes mindig is az egyetemes filmnyelv csúcsát képviselte. Idegenekkel ülni egy sötét teremben, miközben egy vadonatúj filmet nézünk, mindig is a kedvenc helyem volt. Megdöbbentett, de izgatott is vagyok, hogy a Cannes-i Filmfesztivál zsűrielnöke lehetek. Alig várom, hogy lássam, milyen utazások várnak mindannyiunkra!" - nyilatkozta Gerwig a felkérésről.
Nemrég még független amerikai filmművészet nagykövete volt, ma már egy világméretű kasszasiker fűződik Greta Gerwig nevéhez, akinek sikerült egyesítenie a korábban összeegyeztethetetlennek gondolt dolgokat: művészeti kasszasikereket forgat, szűkíti a szakadékot a művészet és az ipar között, és ügyesen tár fel a kortárs feminista kérdéseket. Művészetének színészként, íróként és rendezőként is visszatérő vezérmotívumokat használ, Noah Baumbach-hal - aki az alkotásban és az életben is társa - olyan filmeket hozott létre, mint a Hannah Takes the Stairs (2007), a Nights and Weekends (2008), a Frances Ha (2012), az Amerikai álomlány (2015), és természetesen a Barbie (2023). Első önálló alkotását, a Lady Bird-öt pedig öt Oscar-díjra jelölték - köztük a legjobb rendező kategóriában.
Greta Gerwig lesz első amerikai női rendező, aki a Cannes-i Filmfesztivál zsűriében elnöki posztot kapott. „Kézenfekvő választás volt, hiszen Greta Gerwig merészen testesíti meg a világ mozijának azt a megújulását, amelynek Cannes évről évre előfutára és hangadója” – mondta Iris Knobloch, a fesztivál elnöke és Thierry Frémaux, az általános küldött. „A hetedik művészeten túl annak a korszaknak is képviselője, amely lebontja a korlátokat, keveri a műfajokat, és ezáltal felemeli az intelligencia és a humanizmus értékeit.”
Forrrás és borítókép: Cannes-i Filmfeszitvál