Időcsavart okoz egy festmény Dézsy Zoltán új filmjében
A film március 3-tól látható a mozikban
Március 3-tól látható a mozikban Dézsy Zoltán Tíz perc múlva három című új függetlenfilmje, amelyben egy titokzatos festmény összeköti a múltat a jelennel.
Egy útikönyvíró (Andorai Péter Krisztián) a Balatonnál találkozik egy festőnővel (Vészabó Noémi), aki éppen a tihanyi apátságról készít képet. A férfinak bevillan, hogy ezt a festményt már látta korábban is, méghozzá a nagyszülei házában. De hogyan festheti meg valaki ott, az orra előtt ecsetvonásrról ecsetvonásra ugyanazt a művet, mint ami 1938-ban készült? A film további szerepeiben a Kossuth-díjas Kassai Ilona, és Andorai Péter fia, Péter Krisztián is látható.
Dézsy Zoltán Balázs Béla-díjas rendező, forgatókönyvíró és producer, aki elsősorban dokumentum-és riportfilmjeiről ismert (Pincebörtönök I-II, A Seuso-kincsek rejtélye), de két nagyjátékfilmet (Az ügynökök a paradicsomba mennek, Element az öszöd) is készített. Új filmjét ismét függetlenül, állami támogatás nélkül, a járvány alatt készítette el. A Tíz perc múlva három március 3-tól látható a Budapest Film mozijai és az Uránia műsorán, tavasszal pedig a Netflix programjába is felkerül. A film tavaly tavasszal forgott, a rendező itt mesélt nekünk a forgatás körülményeiről és a történet születéséről.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.