Időcsavart okoz egy festmény Dézsy Zoltán új filmjében
A film március 3-tól látható a mozikban
Március 3-tól látható a mozikban Dézsy Zoltán Tíz perc múlva három című új függetlenfilmje, amelyben egy titokzatos festmény összeköti a múltat a jelennel.
Egy útikönyvíró (Andorai Péter Krisztián) a Balatonnál találkozik egy festőnővel (Vészabó Noémi), aki éppen a tihanyi apátságról készít képet. A férfinak bevillan, hogy ezt a festményt már látta korábban is, méghozzá a nagyszülei házában. De hogyan festheti meg valaki ott, az orra előtt ecsetvonásrról ecsetvonásra ugyanazt a művet, mint ami 1938-ban készült? A film további szerepeiben a Kossuth-díjas Kassai Ilona, és Andorai Péter fia, Péter Krisztián is látható.
Dézsy Zoltán Balázs Béla-díjas rendező, forgatókönyvíró és producer, aki elsősorban dokumentum-és riportfilmjeiről ismert (Pincebörtönök I-II, A Seuso-kincsek rejtélye), de két nagyjátékfilmet (Az ügynökök a paradicsomba mennek, Element az öszöd) is készített. Új filmjét ismét függetlenül, állami támogatás nélkül, a járvány alatt készítette el. A Tíz perc múlva három március 3-tól látható a Budapest Film mozijai és az Uránia műsorán, tavasszal pedig a Netflix programjába is felkerül. A film tavaly tavasszal forgott, a rendező itt mesélt nekünk a forgatás körülményeiről és a történet születéséről.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.