Újra magyar film forog az etyeki Korda Stúdióban. Az angol- magyar minikoprodukcióban készülő alkotás a brightoni egyetem, az egri főiskola és budapesti filmművészeti egyetem diákjainak közös diplomafilmje.
"A film száz évet fog át 15 perc alatt, az elkövetkező 100 évet. Egy ember belecsöppen az emberiség jövőjébe, anélkül, hogy észrevenné. Generációk tűnnek el egymás árnyékában, a világ felgyorsul, miközben az individuum fokozatosan eltűnik, minden egy hatalmas, utópisztikus reality- kommuna részévé válik. Klónok tartják kezükben az irányítást, bárki bármikor lecserélhető. Száz év pereg le a főhős szeme előtt. Mit jelent élni, ebben a cyber-kavalkádban?" - teszi fel a kérdést a készülő film.
A filmet a Korda stúdió New York utcadíszletében forgatták: a Hellboy stábja hagyta itt ezt a külső díszletet, azóta forgott itt már nagyjátékfilm (Brooklyn), magyar kisjátékfilm (Stricik), számtalan reklámfotózás, és most a Preface. Az angol-magyar koprodukcióban készülő filmet ketten is jegyzik rendezőként: Révész Bálint Brighton-ban tanul, Besnyő Dániel pedig Egerben az Eszterházy Károly Főiskolán. A szereplők között a Stricik-ben is feltűnt Horváth Kristóf, a rendezőként is diplomázott Réthelyi András.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.