Ujj Mészáros Károly filmje, a számos nemzetközi díjat besöpört Liza, a rókatündér nem lehetett volna ilyen sikeres, ha nincsenek Tövisházi Ambrus fülbemászó betétdalai. Ezekből áll a magyar zenetörténet első magyar-japán surf rock filmzenéje.
A zeneszerző Erik Sumo, alias Tövisházi Ambrus rengeteg ázsiai popzenét hallgatott meg a ’60-as évekből, hogy elérjék a korszak jellegzetes beat hangzását. A hangszerelésnél és a felvételnél is külön figyelmet szenteltek annak, hogy csak korhű technikát használjanak: Neumann mikrofonokat, Ludwig dobfelszerelést és a gitárhangzást is ehhez igazították. Így bátran mondhatjuk, hogy akár Japánban is felvehették volna az anyagot, ötven évvel ezelőtt.
Ennek megfelelően a Budabeats kiadó nem hagyhatta, hogy pusztán mp3 fájlok formájában maradjon fenn az utókor számára a Liza zenéje. A kiválasztott négy szám tehát méltó módon vinyl lemezen jelenik meg. A Dance, Dance Have A Good Time és a Doki Doki pörgős surf rock számok az A oldalon, míg a B oldalon Liza (Balsai Mónika) énekével megtoldott Forever (My Love) ballada és a szintis funk bomba, a Funky Booeeiing hallható. A lemezt ITT tudjátok megvásárolni.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.