Borsody István és Kiss Sándor A kéz élete című filmje
A Becsöngetünk Produkció két filmje is örömhírrel jelentkezik. Borsody István és Kiss Sándor filmje az olasz Tracce Cinematografiche Film Fest különdíját nyerte el, Géczy Dávid A győztes című munkáját pedig beválogatták a dán Odense International Film Festival versenyfilmjei közé.
A tengerparti olasz kisvárosban, Nettunoban rendezett seregszemlére 1567 nevezés érkezett, közülük 100 alkotást válogattak be a fesztivál három versenykategóriájába. Borsody István és Kiss Sándor A kéz élete című különdíjas filmje a kéz perspektíváján keresztül mutatja be egy ember életének legfontosabb történéseit, ezzel a jelentéktelennek gondolt események és pillanatok fontosságra kívánja felhívni a nézők figyelmét - közölte a filmeket forgalmazó Becsengetünk Produkció. A 7 perces filmet az idei Mediawave fesztiválon is elismerték, ott a legjobb kísérleti filmnek járó díjat vitte el. A film egy részlete elérhető a Magyar Média Mecenatúra honlapján.
Borsody István - Kiss Sándor: A kéz élete
A Becsöngetünk Produkció arról is tájékoztatott, hogy Géczy Dávid A győztes című munkáját beválogatták az augusztusi dán Odense International Film Festival versenyfilmjei közé. A fiatalság elvesztéséről szóló film egy úszómesterről szól, aki egy ábránd segítségével éli át minden nap újra és újra fiatalságának napjait. A film két főszereplője Lukáts Andor és Kamarás Iván, operatőre Farkas Dániel, producere Skrabski Fruzsina. Dánia legrégebben alapított seregszemléjén dán és nemzetközi versenyszekcióban mutatnak be rövidfilmeket, a fesztivál győztese pedig a rövidfilmes Oscar-díj előválogatására nyer belépőt. Mindkét film a Magyar Média Mecenatúra Program támogatásával készült.
Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.