Doron Anita A kenyérkereső egyik forgatókönyvírója
Enyedi Ildikó filmje mellett egy másik kategóriában is díjra válthatja jelölését egy magyar alkotó: A kenyérkereső című alkotás a Legjobb Animációs film díjáért indul, melynek társ-forgatókönyvírója Doron Anita.
A kenyérkereső (The Breadwinner) című kanadai animációs film rendezője Nore Tworney, producere Angelina Jolie, társ-forgatókönyvírója pedig Doron Anita, a Beregszászon született, kanadai-magyar író, rendező és producer. Filmjeit a Toronto Nemzetközi Filmfesztiválon, az SXSW- és Rotterdamban is vetítették, legfontosabb munkái közé tartozik a The Lesser Blessed című alkotás, melyet Canadian Screen Awardon a Legjobb Adaptált Forgatókönyv díjával jutalmaztak.
A kenyérkereső
A kenyérkeresőt a Golden Globe után Oscar-díjra is felterjesztették, de számos más elismerést is elnyert már a forgatókönyvbe beletett munkájáért. A film történetének főhőse Parvana, a 11 éves kislány, aki 2001-ben, Afganisztánban él. Amikor az apját jogtalanul letartóztatják, a lány levágva a haját fiúnak tetteti magát és dolgozni kezd, hogy eltartsa a családját.
A 90. Oscar-átadót március 4-én este rendezik meg Los Angelesben, magyar idő szerint hajnali 2:00-es indulással, ahol Enyedi Ildikó alkotása, a Testről és lélekről a Legjobb Idegennyelvű Film kategóriájában versenyzik.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.