„Azt gondolom, hogy egy filmet nem a zsáner, a műfaji kísérlet ténye, hanem a minőség adja el, márpedig a Zuhanórepülés egy kiváló színészi alakításokkal megtámogatott, ígéretes, jól kivitelezett rendezői szárnypróbálgatás” - kommentálta a filmhunak Novák Erik játékfilmes debütjét Kálomista Gábor. A hazai filmgyártásba éppen tíz éve, a Zimmer Ferivel „beugró” producer szerint a film közönségsiker-gyanús. „Nem akarok túlzott reményeket táplálni a filmmel kapcsolatban, de úgy vélem, hogy egy olyan őszinte, bátor film, mint a Zuhanórepülés be tud vinni 300 ezer nézőt a mozikba, és biztos az is jót tesz majd a filmnek, hogy már most vannak, akik a Kontrollhoz hasonlítják” - ecsetelte elvárásait Kálomista Gábor.
A producer elmondta, hogy Novák Erik filmje ott lesz azon tíz film között, amelyet a Hungaricom elkísér Santa Monicaba, az október végén-november elején megrendezésre kerülő rangos amerikai filmpiaci rendezvényre, az American Film Market-re (az AFM-en bemutatott másik kilenc alkotás: Madárszabadító, felhő, szél; Fekete kefe; Egon és Dönci; Csak szex és más semmi; Konyec; Lora; Tejút; Nap utcai fiúk; Overnight). A film külföldi esélyeiről Kálomista Gábor úgy vélekedett, hogy a Zuhanórepülés „nemzetközi vizeken is megállja a helyét, mert olyan problémákat feszeget, amelyek nem csak Magyarországon vannak jelen: a drog, szex, erőszak mindenütt a világon megjelenik, a Zuhanórepülés története tehát bárhol megeshetne, és egy ilyen, mindenütt értelmezhető alkotást könnyebb a nemzetközileg értékesíteni, mint egy olyan vígjátékot, amelynek poénjai, utalásai csak az adott országban, régióban érthetők. A Zuhanórepülés ebből a szempontból is sokkal nyitottabb alkotás.”
A Zuhanórepülés számára, bár Cannes-ban már láthatták a filmszakmai érdeklődők a Hungaricom standjánál, az AFM lesz a világmegméretés igazi próbája – tudtuk meg Kálomista Gábortól. A producer szerint a cannes-i filmmarketelés csak kísérlet volt, az AFM-en igényesebb, jó kiállású standon árulják majd a hazai portékát. A nemzetközi eladásra egyre inkább odafigyelő producer szerint „ahhoz, hogy a filmgyártás tényleg jövedelmező vállalkozás legyen, ki kell jutni a nemzetközi filmpiacra, idehaza ugyanis túlkínálat van, a növekvő gyártási költségek, a csökkenő támogatási alap és az egyre inkább szűkülő hazai forgalmazási lehetőségek mellett csak akkor lehet nyereséges vállalkozássá tenni a filmezést, ha kijutunk a világmarketekre. Ezt ma már egyre több producer és az MMK is felismerte.”
Az AFM-en először lesz jelen magyar forgalmazó önálló standdal. Mint azt Kálomista Gábortól megtudtuk, a tíz filmmel érkező Hungaricomnak mindez egy átlagos magyar film költségvetésének (A Zuhanórepülés 220 millió forintból készült el) 15 százalékába, 30 millió forintjába kerül, amely a producer szerint hosszú távon biztos befektetés.