Tilla, Fekete, Hajdu és Szász munkái a CinÉast programjában
Több mint 100 alkotással a műsorán október 6-án, csütörtökön kezdődik a közép- és kelet-európai filmek fesztiválja, a CinÉast. A hajdani keleti blokk 18 országának legújabb filmjeit felvonultató, közönségtalálkozókkal, kiállításokkal és koncertekkel színesített mustrát a patinás Cinémathéque mellett további 15 helyszínen rendezik meg a Luxemburgi Nagyhercegségben.
A fesztivál fődíjáért, melyről a közönség szavazatai döntenek, Till Attila Tiszta szívvel című akció vígjátéka indul, mely Magyarország hivatalos nevezése az Oscar-díjra és versenyez az Európai Filmakadémia jelöléseiért is.
Meghívást kapott továbbá a CinÉast idei válogatásába Fekete Ibolya száz éven átívelő négygenerációs története, az Anyám és más futóbolondok a családból, Hajdu Szabolcs Karlovy Vary fődíjas kamaradrámája, az Ernelláék Farkaséknál, valamint Szász Attila Félvilág című tévéfilmje, mely a budapesti éjszaka egykori királynője, Mágnás Elza kurtizán utolsó napjainak történetét mutatja be Kovács Patrícia, Gryllus Dorka, Döbrösi Laura és Kulka János főszereplésével.
További részleteket a fesztivál honlapján, a http://www.cineast.lu címen olvashatunk.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.