Tilla, Fekete, Hajdu és Szász munkái a CinÉast programjában
Több mint 100 alkotással a műsorán október 6-án, csütörtökön kezdődik a közép- és kelet-európai filmek fesztiválja, a CinÉast. A hajdani keleti blokk 18 országának legújabb filmjeit felvonultató, közönségtalálkozókkal, kiállításokkal és koncertekkel színesített mustrát a patinás Cinémathéque mellett további 15 helyszínen rendezik meg a Luxemburgi Nagyhercegségben.
A fesztivál fődíjáért, melyről a közönség szavazatai döntenek, Till Attila Tiszta szívvel című akció vígjátéka indul, mely Magyarország hivatalos nevezése az Oscar-díjra és versenyez az Európai Filmakadémia jelöléseiért is.
Meghívást kapott továbbá a CinÉast idei válogatásába Fekete Ibolya száz éven átívelő négygenerációs története, az Anyám és más futóbolondok a családból, Hajdu Szabolcs Karlovy Vary fődíjas kamaradrámája, az Ernelláék Farkaséknál, valamint Szász Attila Félvilág című tévéfilmje, mely a budapesti éjszaka egykori királynője, Mágnás Elza kurtizán utolsó napjainak történetét mutatja be Kovács Patrícia, Gryllus Dorka, Döbrösi Laura és Kulka János főszereplésével.
További részleteket a fesztivál honlapján, a http://www.cineast.lu címen olvashatunk.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.