A Testről és lélekről mellett négy másik alkotás volt versenyben, róluk itt írtunk bővebben. Az aranyszobrocskát végül a chilei Egy fantasztikus nő (Una Mujer Fantastica) alkotói vehették át, Sebastián Lelio filmjének győzelmét  számos külföldi kritikus már korábban valószínűsítette. Az Indiewire, hasonlóan a Goldderbyhez, Oscar-esélylatolgatójában a Testről és lélekről mellett hozta fel, hogy az egyetlen olyan alkotás a kategóriában, amelynek női rendezője van, a mérleg másik serpenyőjébe viszont a film nézőpróbáló vágóhídi jeleneteit és az amerikai forgalmazó, a Netflix meglehetősen visszafogott Oscar-kampányát helyezték. A magyar jelölt esélyeiről megoszlottak a vélemények: míg a brit The Guardian neves kritikusa, Peter Bradshaw Enyedi Ildikó alkotását gondolta befutónak, a Hollywood Reporter a negyedik helyre sorolta a filmet.

Testről és lélekről: A természet csodái

"A nyers valóság és a misztikum keveredése önmagában is izgalmas alap, a film ereje azonban mindenekelőtt az érzelmek fokozásában és az apró gesztusokban rejlik. A gallér igazítása, az elejtett toll, az ujjdobolás, a hátrasimított haj - mind olyan pillanatok, amelyektől a szereplők hús-vér embernek tetszenek."

Búsulni azonban nincs okunk, a Testről és lélekről már eddig is számos nemzetközi díjban részesült: a tavalyi évet a Berlinale Arany Medvéjével indította, Herbai Máté operatőri munkáját a Camerimage Filmfesztiválon fődíjjal jutalmazták, Borbély Alexandrát pedig decemberben választották a kontinens legjobb színésznőjének az Európai Filmdíjak átadásakor. Ezek után csak hab volt a tortán, amikor a filmet január végén az Amerikai Filmakadémia is beválogatta a Legjobb idegen nyelvű film kategória öt versenyzője közé.

Sebastian Lélio: Egy fantasztikus nő