Szakmabeliek számára az eset újra felveti a dokumentumfilmek egyik nagy problémáját, hogy egy sikeres alkotás vajon inkább az alkotónak, vagy az érdekes figurának köszönhető-e. Manapság, amikor a televíziós valóság-showk átlagemberekből csinálnak szórakozási cikkeket, a felvetés különösen érvényes.

"Meg akarom nyerni ezt a jogi harcot, a magam- és a dokumentumfilmes műfaj számára egyaránt. Számomra a nem-fikciós filmezés egyik alapelve, hogy mellőzzünk mindennemű alárendeltségi viszonyt. Ha fizetek az embereknek, akkor az alkalmazottaimmá válnak.”

Lopez Philiber és a gyártó Maia Films, valamint a Films d'Ici producerei ellen indított pert, amiért a film fals képet fest róla, és 250 000 euró kompenzációt kér.

Az időközben visszavonult tanár ezen kívül a Telerama nevű hetilapot is perli, amiért képeket közölt róla, valamint a Canal Plus-t és a francia tv-forgalmazó szervet, amiért az ő hozzájárulása nélkül terjeszti a film videó- és DVD változatát.

A Lopez és diákjai kapcsolatát megindítóan ábrázoló film óriási siker volt hazájában, összesen 1.8 millió néző látta, és jelentős fesztiváldíjakat gyűjtött be, többek között egy Cesar-díjat a vágásért, valamint a Francia Kritikusok Díját a 2002-es év legjobb francia filmjének.

Amikor a filmet 2002 augusztusában bemutatták Lopeznek felajánlottak 43 ezer dollárt, de ő munkaszerződést akart kötni, mint a film promócióját végző személy. Lopez és diákjai még a cannes-i vörös szőnyeget is megjárták, most úgy érzi a stáb elárulta őt.

"Interjúkat adtam, fesztiválokra és vitákra utaztam és ezért semmit sem kapok. Remek alanyokat találtak egy sikeres filmhez, majd közölték velünk, hogy takarodjunk”, mondta el a tanár.

Philibert  erre úgy reagált, hogy még egy dokumentumfilmet sem lehet nyers valóságnak tekinteni, minden film az alkotó látásmódját közvetíti. „A valóság-show-k hatása nagyon nagy. Bemocskolták a nem-fikciós filmművészetet.”

Gilles Sandoz, a Maia Films producere elmondta, hogy a 2.3 millió dolláros bevételen a gyártó stúdiók osztoztak, az ő esetükben ez éppen az túlélést jelenti, a következő évre. Ebből az összegből tudnak új produkciókat támogatni.

Philibert nyilvánosságra hozta, azt is, hogy az ő fizetése 139.000 dollár volt, míg a bevételekből további 116.000-t kapott.