Olyan korszerű, magyar comics történetek létrehozását határoztuk el, amelyek az internetes platform adottságait kihasználva ötvözik a mozgóképes rajzfilm műfaji sajátosságait a képregények statikus szerkesztésmódjával és nonlineáris narrációs technikájával.
A hónapok alatt, publikusan megjelenő, több fázisban, szakmai segítséggel kifejlesztendő munkák a pályázat lezárultát követően mindenki számára hozzáférhetőek lesznek a világhálón, de szándékunk a legjobb alkotásokat CD-Romon sokszorosítani, valamint off-line, kötetben/füzetben megjelentetni – ez része a díjnak --, és elképzelhetőnek tartjuk a történetek átszerkesztett, óriásplakáton való feldolgozását is.
A pályázat első fordulójában vázlatos figuraterveket és a történet szinopszisát kértük mindenkitől. Ebben a fázisban még nem volt zsűrizés, mindenki továbbjutott. A figuratervek után már részletesebb feladat következett: a figuratervek részletes kidolgozását vártuk, valamint két kidolgozott képregényoldalt, egyenlőre flashanimáció nélkül. A két oldal közül az egyik egy standard, hatkockás lap, a másik pedig egy teljes állókép. Az első és a második forduló kritériumait teljesító pályázók közül (42) választott ki a zsűri húsz továbbjutó pályamunkát. További öt pályázó művét a közönségszavazás röpítette a harmadik fordulóba.
Vadkeleten a helyzet
A pályamunkák igen változatosak, mind tematikailag, mind formailag. A klasszikus amerikai típusú megoldásoktól a japán manga stílusjegyeiig sokminden felfedezhető a munkákon. Az alkotók nagy részére szerencsére nem a bevált sémák ismételgetése jellemző. Nagyon sok egyéni hangú történet érkezett, a grafikai megvalósítás pedig Serif, a moderátor szerint néhol világszinvonalú.
Mivel a történetbonyolítás finomságai csak a következő, hatoldalas fordulóból derülnek ki, ezügyben még korai lenne nyilatkozni. A történetek közt van tanyasi valóságsó, cyber-budapesti detektívtörténet, plázaépítés a pusztában és még sok egyéb. A hangvételre inkább a cinizmus és az irónia jellemző, mintsem a kritikátlan hozsanna - dehát ez a Vadkelet.
És mégis mozog
Egy korábbi hírünkben már említettük, hogy a következő fordulóban jön az, amitől már a Lumiere testvérek is extázisba estek: megmozdul a kép. Ez azt jelenti, hogy a statikus, álló oldalakon belül néhány helyen mozogni fognak a figurák, animálódnak a buborékok, csorog a verejték. Itt (a példaképregényben) a minimális mozgásszint látható, ilyet várunk. Mivel ehhez hasonló kísérlet még nem nagyon volt, kíváncsian várjuk, hogy pályázóink mit kezdenek a feladattal.
A pályaművek megtalálhatóak a www.rajz.film.hu - n, vagy katt ide.