magazin
Nyolc év után új filmmel tért vissza múlt csütörtökön Szabó István: a Zárójelentésre az első hétvégén közel 14.000 néző volt kíváncsi. Összevetettük…
továbbmagazin
A héten a tévében Szomjas György egy félig fiktív rockzenekar felemelkedését követi a szocializmusban, Reisz Gábor egy fájdalmas szakítást próbál…
továbbmagazin
Cikksorozatunk második részében ismét négy alkotóval beszélgetünk Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező osztályából, akik 2015 és 2018…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó és Máthé Tibor mesterszakos rendező-osztálya 2015 és 2018 között járt a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. A végzős diákok általában…
továbbmagazin
A Zárójelentést nem fogjuk egy lapon emlegetni Szabó István remekműveivel, kirívóan hullámzó minőségű alkotás, ezzel együtt kár lenne elmenni…
továbbmagazin
A héten kerül mozikba a Zárójelentés, Szabó István és Klaus Maria Brandauer negyedik közös munkája. A bemutató kapcsán érdemes felidézni, hogy a…
továbbmagazin
Egy amerikai rendezőnő a MeToo-botrányok kevésbé ismert alakjáról, egy háttérbe húzódó asszisztensről készített izgalmas thrillert, a román újhullám…
továbbmagazin
Az Oscar-díjas magyar operatőrnek számos kemény kihívással kellett szembenéznie, hogy elkészülhessen A szarvasvadász, amelyet ma már az amerikai…
továbbmagazin
András Ferenc generációs filmje és egy kádár-kori szatírája, Szabó István Helen Mirrennel készített Szabó Magda-adaptációja, valamint Kabay Barna…
továbbmagazin
Egy idegösszeomlás szélén álló ejtőernyős lánnyal és egy vadnyugati tehén körüli felfordulással indítottunk a 70. berlini filmfesztiválon. Az eső…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEgy üveg whisky-vel jók vagyunk a Gellért-hegyig, mester?
Rojál / Moszkva tér