magazin
Szekfü András a 60-as, 70-es évek magyar filmművészetének jelentős szereplőivel készült beszélgetéseit rendezte második interjúkötetébe, amelynek…
továbbmagazin
A Kispálfilm szokatlan premierjével rögtön nagyot dobbantottak, rendezvényeiken diktátorokat simogattak, dél-amerikai füstáldást csináltak, egyik…
továbbmagazin
Visszatér az év egyik legfontosabb filmes eseménye, ennek örömére átfutottuk az új szekciókkal bővülő izgalmas programot és kiválogattunk pár…
továbbmagazin
Kiemelkedő magyar filmesek pályájának korai szakaszába vezet vissza a heti tévéprogram: láthatjuk a képernyőn a Casablanca rendezőjének legrégebbi…
továbbmagazin
Nyílt pályázaton választották ki Liszka Tamást a Budapest Film vezérigazgatói posztjára. Interjúnkban elmeséli, mi volt az első döntése a budapesti…
továbbmagazin
Mit kezdhet magával egy unatkozó nő, ha élete párja rá sem hederít és az elektronikus kütyüit nyomogatja egész nap? Irány a távoli egzotikum! Pajzán…
továbbmagazin
Az év egyik legjobb filmjében egy szenvedélybeteg gyémántkereskedő fel-alá rohangál New Yorkban, a nagy üzlet reményében, a behajtók pedig az ő…
továbbmagazin
A betegek imádták, az orvosok és a szocialista állam ki nem állhatta: ez a Béres Csepp, aminek elfogadtatása még a megalkotásánál is nehezebb…
továbbmagazin
A héten végre a tévében is látható lesz Reisz Gábor második nagyjátékfilmje, visszatér Hajdu Szabolcs formabontó, mágikus drámája, B. Nagy Ervin…
továbbmagazin
Két könyv is megjelent, melyek Andy Vajna fordulatokban gazdag életét göngyölítik fel. Pataki Éva egy másik magyar származású filmcézár…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÖreg, így semmi értelme az egész kibaszott vallatósdinak! Hogy szedsz ki egy hullából bármit is?