magazin
Az októbert Makk Károly Oscarra jelölt Örkény adaptációja, Keleti Márton romantikus történelmi kalandfilmje és Simó Sándor vasúti merénylőről szóló…
továbbmagazin
A héten mutatták be a mozik Tóth Barnabás Akik maradtak című filmdrámáját, amely a második világháború megpróbáltatásait túlélő orvos és egy szüleit…
továbbmagazin
Deák Kristóf optimizmusa, derűs világlátása még egy Rákosi-rendszerben játszódó filmben is megmutatkozik. Humorral keltett életre egy pesti lakásban…
továbbmagazin
A Magyar Független Film és Video Szövetség 2019. október 3. és 6. között rendezi meg a 64. Országos Függetlenfilm Fesztivált és Konferenciát…
továbbmagazin
Az Akik maradtak ott veszi fel a fonalat, ahol a legtöbb holokauszttal foglalkozó film véget ér. Hogyan lehet feldolgozni a traumát? A túlélők…
továbbmagazin
Fahidi Éva egyike az utolsó magyar holokauszttúlélőknek, aki 1944-ben 49 családtagját elvesztette Auschwitz-Birkenauban, 2015-ben pedig egy modern…
továbbmagazin
A 86 évet élt Sára Sándorra emlékezünk. Kelecsényi László elemzését közöljük újra a 80 huszárról. Az idealizált emlék helyett a pusztulás…
továbbmagazin
A 16. CineFesten debütált és ezen a héten már dobozba is kerül Bársony Katalin dokumentumfilmje a roma zenészről, akinek a tehetsége Amerikáig is…
továbbmagazin
Csak Miskolcig kellett mennünk, hogy láthassuk az idei cannes-i fesztivál egyik díjnyertes alkotását, A világítótornyot, melyben szüntelenül zúg a…
továbbmagazin
Michael Curtizt, a Casablanca magyar születésű rendezőjét ellentmondásos személyiségként, egy jószívű zsarnokként jellemezték kortársai. A CURTIZ -…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié