magazin
Ezen a héten búcsút kell vegyünk a nyártól, de pánikra azért semmi ok: a Dobozban ezúttal is remek magyar filmeket találunk, többek között Makk…
továbbmagazin
Az Átalakítás folyamatban főhőse a hatvanhat éves Mimi, aki születésnapjára egy plasztikai műtét kupont kap ajándékba a férjétől. A magányos…
továbbmagazin
Bár az eső elmosta a Rakpart mozit, a rövidfilmek szerelmeseinek mégsem kell lemondania a Budapest Secret Cinema, a Dunapest és a Friss Hús…
továbbmagazin
Sűrű féléven van túl a Made in Hungáriával berobbanó Szabó Kimmel Tamás, aki most éppen a kritikusokat és a közönséget megosztó Pappa Piában játssza…
továbbmagazin
M. Kiss Csaba és Rohonyi Gábor lendületes, futballista vígjátéka, a Brazilok lép pályára a Budapest Rooftop Cinema, a Filmhu és a Filmarchívum…
továbbmagazin
A mozikban nagyon jól kezdett a Pappa Pia, és a zenés romkom sikerét mintha a tévéknél is igyekeznének meglovagolni, legalábbis kerül műsorra film…
továbbmagazin
A Fiú a vonaton amerikai-magyar koprodukció egyszerre hagyományos zsánerfilm és önreflexív szerzői mozi: a főhőse a rendező, Roger Deutsch…
továbbmagazin
Gothár Péter korszakalkotó kultfilmje, a Megáll az Idő a Budapest Rooftop Cinema, a Filmhu és a Filmarchívum közös, nyári vetítéssorozatának…
továbbmagazin
A tévécsatornák által kínált eheti magyar filmekből megtudhatjuk, miképp képzelték el a jövőt a múlt században, hogyan talál egymásra a történelem…
továbbmagazin
Az év leglátványosabb magyar filmjét, Mundruczó Kornél sc-ifi drámáját nézhetjük meg a Budapest Rooftop Cinema, a Filmhu és a MANDA közös, nyári…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnzo / A nagy kékség