magazin
A februári bemutató után hangos kritikai elismerésben részesült, mégis indokolatlanul hamar levették a műsorról Kostyál Márk bemutatkozó…
továbbmagazin
Herendi Gábor nagysikerű kosztümös kalandfilmjével, a Kincsemmel folytatódik a Budapest Rooftop Cinema és a Filmhu közös, nyári vetítéssorozata. A…
továbbmagazin
Július első hetére színes, magyar filmes műfaji kavalkád jut a tévénézőknek: animációs klasszikus, romantikus sportfilm és feszültséggel teli…
továbbmagazin
Bár az animációt sokan kizárólag gyereknek szóló műfajként könyvelik el, az ilyesfajta általánosítás messze áll az igazságtól. Az animációs…
továbbmagazin
Egy tikkasztó nyári napon látogattunk ki Csuja László első nagyjátékfilmje, a Virágvölgy című coming-of-age dráma forgatására. A rendező a Filmalap…
továbbmagazin
„Egyesek szerint ez egy megérkezés-történet, mások szerint a teljes elidegenedésé" - mondja filmjéről Kristóf György. Mozikban a Cannes-ban az Un…
továbbmagazin
A magyar filmtörténeti remekművel, Szabó István Oscar- díjas drámájával folytatódik a Budapest Rooftop Cinemával közös vetítéssorozatunk, a Magyarok…
továbbmagazin
Véget ért az Egynyári kaland második évada, aminek fő hibája, hogy csak hat részes volt, ugyanis Zomborácz Virág olyan vicces hat részt írt és…
továbbmagazin
Tűző nap ellen a legjobb megoldás: behúzódni a moziba, rajzfilmeket nézni! Folytatódott a 13. KAFF Kecsekméten és megismerhettük a díjazottakat is.
továbbmagazin
Erős magyar kisfilmes mezőnnyel, perzsa rajzfilmekkel és Dargay Attila életműve előtti tisztelgéssel startolt a 13. Kecskeméti Animációs…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié