magazin

Az Európai Forgatókönyvírók Kiáltványa

125 forgatókönyvíró találkozott 2006. november 21-én és 22-én Thesszalonikiben az első Európai Forgatókönyvírók Konferenciáján, hogy meghatározzák a…

tovább

magazin

Záróest a Szemlén

„Szásznak és Kamondinak egy-egy fair play-díj is kijárna a többi mellé” – mondta Bollók Csaba, aki a 38. Magyar Filmszemle fődíját kapta Iszka…

tovább

magazin

Stirlitz out

Egy jóllakott és tisztába tett csecsemő zen-közeli elégedettségével tölt el, hogy bejött az összes jóslatom: a Márai-film kapta a fődíjat! Bács lett…

tovább

magazin

Csáki László: A hangya és a tücsök

Miért nem animációt készített ezúttal? Hogy boldogult a színészekkel? Inkább tücsöknek vagy hangyának tartja magát? Csáki László-interjú.

tovább

magazin

Sas Tamás: S.O.S. szerelem

A magyar közönségfilm (lassan) íratlan szabálya, hogy Csányi Sándor és Fenyő Iván mindenképp kapjon benne szerepet. A kérdés csupán az: vajon mindez…

tovább

magazin

Minden, a Filmszemle díjnyertes filmjeiről

Legjobb szerzői film az Iszka utazása, a zsánerfilmes díjat a Konyec kapta. A legjobb rendező Szász János lett, az Ópium  a külföldi kritikusok…

tovább

magazin

Beszélgetés Zomborácz Virággal

Zomborácz Virág az SZFE hallgatója, idén többféle minőségben is szerepel a Szemlén. Tagja az Országos Diákzsűrinek, és a kisfilmek között is…

tovább

magazin

Az emigráns – Minden másképp van

Ha valakitől nem vártuk volna, hogy profi színészekkel forgatott nagyjátékfilmes műemléket állít az emigrációban élő Márai Sándornak, az az…

tovább

magazin

A kísérleti– és kisjátékfilmes zsűri értékelő beszélgetése

Letisztult filmek, feltámasztott műfajok, bátor fiatal filmesek. Értékelt a kísérleti– és kisjátékfilmes zsűri.

tovább

magazin

Tóth Tamás: Farkas

A Farkas kétségtelenné teszi, a direktor újra meglelte hazáját; rátalált arra a helyre, ahol senki nem mozog nála otthonosabban.

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
- Én milyen állat vagyok?
- Melyik állat utálja az embereket?

Házi paradicsom

Oszd meg! Az összes idézet