magazin
Kenyeres Bálint a Before Dawn sikerei után első nagyjátékfilmjét készíti elő. A fotózásokról, castingokról, motívumkeresésekről szóló dolgos…
továbbmagazin
„Nem vagyok alkoholista, hanem meg vagyok alázva!” – mondja a szavai ellenére láthatóan részeges postás, aki mindenhonnan elkésik. A Hasutasok…
továbbmagazin
„A filmet személyes és kollektív ördögűzésnek szántam.” A Balkán bajnok példát ad a múlttal való szembenézésre.
továbbmagazin
Bollók nem katasztrófaturistaként, vagy ámuldozó idegenként mozgott a Kárpátok bányavidékén. Az Iszka egyetlen szólamban sem cseng hamisan.
továbbmagazin
A szimbolista montázsfilmtől a burleszkig van itt minden, mi szemnek ingere, és mi szemet ingerel. A kisfilmes blokkok nézői jobban járhatnak, mint…
továbbmagazin
A rövidfilmek versenyének K6-os és K7-es blokkjában ugyanannyi kísérleti film szerepel, mint ahány kisjátékfilm. A program ezen a kettősségen felül…
továbbmagazin
A K1 és K2 kísérleti és kisjátékfilmes blokkban szereplő rövidfilmek módszerüket és dramaturgiájukat tekintve két csoportba sorolhatók. Vagy egy-egy…
továbbmagazin
A Buharov testvérek ismét az emberi lét és a mozgóképi kifejezés különös határvidékeire kalauzolják a nézőt. A Lassú tükör álom és valóság, élet és…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié- Szerinted egy középkorú, besavanyodott leszbikus vagyok?
- Próbáltalak körülírni a barátaimnak. Most már megvan.
Paul / A gyerekek jól vannak