magazin

Az Ómen-trilógia

A horrorfilmek, bármit is hangoztassanak habzó szájú ellenségeik, többek között mentális csapok is. Hollywood a hetvenes években rástartolt…

tovább

magazin

A Poseidón-katasztrófa (1972)

Fogalmam sincs mennyire rossz film A Poseidon-katasztrófa 2006-os változata; nem láttam. Állítólag borzalmas; nem tudom. Azt mondják, nézhetetlen;…

tovább

magazin

Veronica Mars

Talán a valaha volt egyik legrosszabb tévés koncepció: egy felvágott nyelvű pöttöm szőke szépség csavaros bűneseteket göngyölít fel egy gazdag…

tovább

magazin

Harakiri

A Harakiri főcíme tökéletesen komponált szimbólum, ily módon a filmtörténet egyik legszebb nyitánya. A bevezető képsorokban a kamera hosszasan…

tovább

magazin

Best of werk 2006

Riportereink számos készülő film forgatásán jártak: szétfagytunk Erdélyben a Dolina díszletében, Komáromban kérdeztük Szász Jánost, a Gül Baba…

tovább

magazin

Renaissance  

A jövő a nyomunkban, s ha nem vigyázunk, utolér bennünket és kíméletlenül bekebelez. A szép új világ talán nem is annyira szép, s talán nem is…

tovább

magazin

Európai Forgatókönyvírók Konferenciája 2006

A 47. Thesszaloniki Filmfesztivál kiemelt szakmai eseményeként ültek össze november végén Európa forgatókönyvírói, hogy meg-vitassák a szakma három…

tovább

magazin

AniFest 4.  – A verseny

Európa animátorai megint az élet értelmét dobták boncasztalra, s addig trancsírozták, amíg ki nem sült újfent, hogy nem is a cél a fontos, hanem az…

tovább

magazin

Muhi Klára: Herskó

Herskó János életéről nem monográfiát, tanulmányt vagy efféle interjú-kötetet (mint ez a mostani gondosan szerkesztett, szépen kivitelezett mű)…

tovább

magazin

A művésznő szabadulása  

A média a sztárok minden porcikáját hasznosítja, kímélet nélkül. A média fogságából nincs szabadulás.

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Minél többet intézkedni, elkapni, behozni.

Serpico

Oszd meg! Az összes idézet