magazin
Hatodik alkalommal rendezték meg az Új Horizontok nevet viselő nemzetközi filmfesztivált Wroclawban. A fesztivál sikercsapataként két alkalommal is…
továbbmagazin
A Magyar Operatőrök Társasága (H.S.C.) és az Optikai, Akusztikai, Film- és Színháztechnikai Tudományos Egyesület (OPAKFI) (Akkreditált, képző…
továbbmagazin
A Hungária körút és az Egressy út sarkán magányos üvegpalota áll immáron hat éve üresen. A Kontrax megszűnése után senkinek sem keltette fel az…
továbbmagazin
Ha kánikula, megáll az élet. Nem erőlködtek a tévés műsorszerkesztők sem. A csatornák programján elszórtan tűnik fel egy-egy néznivaló valahonnan a…
továbbmagazin
Szabó Gábor kötete, a Filmes könyv egy rendszert építő és rendszerét megértetni szándékozó írás, amely a filmi kommunikáció működésének…
továbbmagazin
Amikor februárban François Rodrigue Montreálból „jó magyar filmeket” keresett egy leendő fesztiválhoz, szinte csak ötletek szintjén állt a…
továbbmagazin
Vártuk, hogy legújabb filmjét megnézhessük a februári filmszemlén. A Holdfényes év (akkor még A kakas éve volt a munkacíme) nem készült el, ugyanis…
továbbmagazin
Kim Ki-duk filmjével nyitott, függetlenfilmes fődíjassal zárt a 41. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztivál. Andy Garcia és a New Line Cinema…
továbbmagazin
Címlapon a mai magyar forgatókönyv, interjú Lovas Balázzsal, Krigler Gáborral és Németh Gáborral. Fesztiválbeszámolók Cannes-ból és Transylvániából.
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié