magazin

A balkáni korrupció megeszi a nyugati lelket

Brandon Cronenberg újabb metafizikai rémálma a dalmát tengerparton és részben nálunk forgott. A történet elképzelt helyszíne, Latoka borzongatóan…

tovább

magazin

Arra keresik a választ, hogy miért torpantak meg a tatárok Esztergomnál

A nagyszabású, magyar-mongol-ausztrál-angol koprodukcióban készülő tatárjárásos film alkotói nagy kaszabolások helyett azt akarják megfejteni, hogy…

tovább

magazin

Féktelen hollywoodi orgiába visz Margot Robbie, de az orgazmus elmarad

Damien Chazelle, a Whiplash, a Kaliforniai Álom és Az első ember rendezőjének legfrissebb sztárparádéja a ’20-as évek mai ízlés szerint kiszínezett,…

tovább

magazin

Mozialkimistának hívta Lichter Pétert a tekintélyes brit filmes magazin

Az idei Rotterdami Nemzetközi Filmfesztivál fénypontjai közé sorolja Lichter Péter avantgárd Agatha Christie-adaptációját a Little White Lies. A…

tovább

magazin

„Inkább nyissuk nagyobbra az ajtót, mint bezárkózzunk” – A Freeszfe vizsgavetítésén jártunk

A férje kaktuszba zárt szellemét sirató özvegyasszonnyal, éjszakai mezőn magányosan nassoló fiatal anyával és szíven lőtt, hidrogénhajú Szőke…

tovább

magazin

Nemeshidasi história X

Nincs is jobb annál, mint mikor röhögcsélés közben tanuljuk meg, hogy a cigány is meg a buzi is ember, nem? Nem. A Nagy Fehér Főnök…

tovább

magazin

Otthontalanságaink – Elek Judit portréja

Otthon mint az életünk túlzsúfolt múzeuma, őrülettől zsongó társbérlet, a valaha volt arisztokrácia nyomait őrző, iskolává alakított, omladozó…

tovább

magazin

Ha rezervátumban élsz, egy pudlit sem szerethetsz meg büntetlenül

A War Pony 2022-ben elhozta Cannes-ból a legjobb első filmnek járó díjat, és két fiatal történetén keresztül érzékeny dokumentarizmussal mutatta be…

tovább

magazin

Matusik Szilárd és Csépai Gábor: A demoscene meglepően összetett világot tárt elénk

Ötödik filmjét készítette el szubkulturális témákat feldolgozó és online ingyenesen nézhető Vakondok-sorozat kétfős stábja. A Stamps Back a feltört…

tovább

magazin

Így tanulj meg hazudozni, hogy felnőhess

„Két évvel azelőtt, hogy apám elköltözött volna hazulról, azt mondta anyámnak, hogy iszonyú csúnya vagyok” – hangzik A felnőttek hazug élete, Elena…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

A tanú

Oszd meg! Az összes idézet