magazin
A Fülöp-szigetek már csak azért is jó hely lehet, mert ahhoz képest, hogy az egyik legmegvetettebb foglalkozás a színészeké, az ország mostani…
továbbmagazin
Mozi és valóság közt a szakadék néha egészen nagy tud lenni. Ékes példa rá Kate Beckinsale: a Pearl Harborban nyafka hölgyecske, legtöbb filmjében…
továbbmagazin
Mivel hagyományosan kisebb látogatottságúak a fesztivál hétindító napjai, a Művészetek Szentélye csak félgőzzel üzemelt, illetve átadta színpadát a…
továbbmagazin
A konferencia egy öt alkalomból álló sorozat első eseménye, amelyet a MIE Vizuális Kultúra Kutatócsoportja szervez. A konferencia-sorozat a Magyar…
továbbmagazin
A fesztivál nyitóestje hosszú volt: délután egykor az esős, hűvös időben a szervezők még fázósan reggeliznek, a közönség pedig a Rómer-ház mozijában…
továbbmagazin
Habár a kereskedelmi televíziók filmtámogatási gyakorlatával kapcsolatban eddig többnyire negatív tapasztalataikról tudtak beszámolni a meghívott…
továbbmagazin
Grunwalsky Ferenc a Filmművész Szövetség körlevelében vitaindító javaslatot tett közmegegyezésen alapuló filmes alkotmány létrehozására. Az…
továbbmagazin
Idén hatodik alkalommal rendezik meg Udinében a Távol-Keleti Filmfesztivált. Európa legnagyobb ázsiai filmes mustrája április 23-án kezdődött és…
továbbmagazin
Maia Morgenstern román színésznő volt a Rómer ház vendége szombat este hétkor. A beszélgetés során Maia nemcsak színészként, de szuggesztív…
továbbmagazin
A Jameson Rövidfilm díj nyertesei önálló blokkba tömörültek. A 2001-ben indult program 12 rövidfilmet tartalmaz, amelyek 2003-ban Jameson díjat…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié