magazin
Nem vagyok benne biztos, hogy a filmkritikusnak feltétlenül állást kell foglalnia, és el kell mondania, egy kritikában, hogy mi is az adott filmről…
továbbmagazin
Török Tarkovszkij, így aposztrofálja a Messze rendezőjét egy kritikusa. Ha a melankólia és a Stalker meg a Tükör jelenetei egyértelműen meg is…
továbbmagazin
Sokat ígérő produkciónak tűnt, csupán a rövid tartalomismertető alapján is, az első nagyjátékfilmes Thomas de Thier munkája, a Tollak a fejbe – és…
továbbmagazin
Infernal AffairsA 2002. év Hong Kong-i sikerfilmjében igazi macska-egér harcot láthat a néző, hogy végül is a szereplők közül ki melyik…
továbbmagazin
A voyeur – mivel adrenalinja a nulla körül konvergál – amikor csak teheti, ármányt sző.Kevesen lehetnek, akik a francia opusz százegy perce alatt ne…
továbbmagazin
Robert Rodriguez univerzális filmkészítő, a munka kötöznivaló bolondja. Szereti kézben tartani a dolgokat: íróként, vágóként, operatőrként,…
továbbmagazin
Tarr BélaA Magyartanárok Egyesülete A megfigyelt nézés 5. (A magyar filmkánon - Jeles András, Tarr Béla) címmel szakmai konferenciát rendez október…
továbbmagazin
Tarantino filmzenéi esetében a 01-es track, miként a film nyitójelenete maga, mágikus jelentőségű tétel. Ez a sáv nagyon oda lett téve a korábbi…
továbbmagazin
Tóth Zsolt operatőr kisebb vargabetű után került a főiskolára – előbb egy tanítóképzőt abszolvált, majd a tévénél segédoperatőrként és…
továbbmagazin
Kis ország kis televízióiban majdnem minden látványelem szabadalmazott engedélyek alapján „működhet”. Magyarország sem kivétel ez alól. Nyersen, de…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié