magazin

Julie Bertuccelli: Mióta Otar elment

Ada, a kifinomult, művelt egyetemista lány kilencvenéves nagymamájának olvas föl Proust regényciklusából – tökéletes franciasággal; Tbilisziben. A…

tovább

magazin

A három legjobb, újra

A fesztivál utolsó napi programja azoknak kedvez, akiknek nem volt idejük megnézni sok filmet és a közönségre bízzák magukat. Amit a közönség a…

tovább

magazin

Tulse Luper és a Coen-bánásmód

A fesztivál utolsó előtti napján 10 filmet vetítenek, ebből hármat első alkalommal. De milyen hármat! Greenaway a harmadik Tulse Luper epizóddal, a…

tovább

magazin

Rossz idő és és Science-fiction 

Rossz idő várható október 17-re, továbbá társadalmi látlelet a machiavellizmust elitélő posztszovjet kapitalizmusról és az algériai terrorizmus…

tovább

magazin

Buvári Tamás: Játszó gyerekek

Buvári Tamás a tavaly Velencében vizitáló Posztkatona rendezője pár hete Játszó gyerekek című könyvét forgatta le HD cam-re. Emellett Buvári…

tovább

magazin

Anya - Mutter

A filmben a rendező nyolcvanas éveiben járó édesanyja, Alice Gimes (Lucy) életét mutatja be. Lucy életének felét Magyarországon, másik felét…

tovább

magazin

Mutter

A fesztivál egyetlen magyar résztvevője Gimes Miklós dokumentumfilmje. A filmben a rendező nyolcvanas éveiben járó édesanyja, Alice Gimes (Lucy)…

tovább

magazin

Érzékeny társadalmak

Szerdán 4 új filmet is bemutatnak a fesztiválon. Mind a négy alkotás érzékeny társadalmi témát érint, különböző hangvétellel feldolgozva, a világ…

tovább

magazin

Gyerekek és gyilkosok

A mai napon három új filmet is bemutatnak a Titanicon. Míg a Segédigék című dokumentumfilm az általános iskolások egy különleges világába vezet, a…

tovább

magazin

Megújult a Kultiplex

Ősztől teljesen új külcsínnyel, megváltozott belbeccsel várja közönségét a Kultiplex. A televíziós rendezőből mozivezetővé avanzsált Sömjén Antónia…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
- Amikor azt modta: sapka, ő azt felelte: visel. Talán ez utalás a fogamzásgátlásra?
- Önnek nagyon jó érzéke van ehhez.

Veszélyes vágy

Oszd meg! Az összes idézet