magazin
„Élvezem a helyzetből adódó nyomást, de nem mindig én maradok felül”. Összefoglalva így érezhetnek a szeptembertől kötelező tantárgyként bevezetett…
továbbmagazin
A filmes mustra idején a három Titanic-mozi átlagos kihasználtsága 70% volt. A fesztivál tizenegy napja alatt 25 ország 53 filmjét 112 nyilvános…
továbbmagazin
2002. október 9-től 20-ig zajlott a 10. jubileumi Titanic Filmfesztivál, melyet Grunwalsky Ferenc operatőr-rendező pezsgővel nyitott, Pálfi György…
továbbmagazin
Szerda este bekapcsoltam a sarokban porosodó termetes sátándobozt, miként azt hetente egyszer tenni szoktam, midőn ötpercnyi idegbajra vágyom, majd…
továbbmagazin
Az ausztrál filmfesztivál tovább zajlott és véget is ért, épp időben, kezdett sok lenni a jóból. Meg a rosszból is. A fesztivál második felére…
továbbmagazin
A Survivor valóságreceptje a következő: össze kell gyűjteni másfél tucat „mindenre elszánt” középosztálybelit, két csoportban kirakni őket egy…
továbbmagazin
Szerelmi szerenádMinden kezdet nehéz, nincs ez másképp az Urániában megrendezett Ausztrál Filmfesztiválon sem. A nem hivatalos nyitófilmen, a Kész…
továbbmagazin
Korábban már beszámoltam a magyar közszolgálati műsorszórás legfigyelemreméltóbb vállalkozásáról. Lásd: "Mindentudás Egyeteme". Most, az idei őszi…
továbbmagazin
Van egy régi történet, Woody Allen zenei elkötelezettségének ékes példázata: ’78-ban hiába csábították oly serényen az Oscar-gálára, a rendező nem…
továbbmagazin
A tanfolyam közvetlen célja, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek a hollywoodi forgatókönyvírás, a "spec script"-ek létrehozásának általános…
továbbFriss
Dokumentumfilmet mutattak be Puskás ausztráliai éveiről
Tengerész macska és megszállott csigagyűjtő az Anilogue-on
Érkezik a mozikba a DAC dokumentumfilm
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié