MAGYAR MŰHELY
Máthé Tibor az újhullám, a modernizmus szerzői szellemiségének jegyében válik operatőrré. Korántsem technikai kivitelező csupán, s nem is hollywoodi módra az operatőri csapat irányítója, aki nem veszi kézbe a kamerát. „Dramaturg”-operatőr, aki már a forgatókönyvnél bekapcsolódik a munkába. Sajátos kézjegye a fény sokrétű és gazdag használata.
Gelencsér Gábor: A kinematomágus (Máthé Tibor operatőr művészete)
Szalai Györgyi: Személyes filmregény (Memoár-részlet)
Kelecsényi László: Éljen a történet! (Merengek a múltak ütemén – 6. rész)
Szentistványi János: Hogyan lett Oláh Jancsiból Tárnok elvtárs (Szabó István: Álmodozások kora // Szörény Rezső: BUÉK!)
BRIT KLASSZIKUSOK
Terence Davies (1945-2023) ars poeticájában fellelhető nemcsak a modern film szerzőitől kölcsönzött életrajzi kapcsolódás és a valós események fikcióval kevert átültetése, de a brit új hullám „kitchen sink” realizmusa is, amelyet markáns filmnyelvi stíluseszközökkel ötvöz az illékony idő reprezentálására.
Kiss Dalma: Borostyánkőbe zárt emlékezet (Terence Davies 1945 – 2023)
Pauló-Varga Ákos: Szomszédunk a halálgyár (Jonathan Glazer: Érdekvédelmi terület)
Varró Attila: Szerzői buborék (Yorgos Lanthimos: Szegény párák)
KELET NYUGAT
Wenders művészetére az emberek mellett a helyek is ihletően hatnak: szűk 40 évvel a Tokyo-Ga után ismét Tokióba utazik a Tökéletes napok boldog emberéért, ám ezt kevésbé tekinthetjük az uroatlanti kultúra kritikájának: a filmben megfogalmazódó életfilozófia sokkal egyetemesebb.
Gyöngyösi Lilla: Az érzékek rögös útján (Új raj: Tran Anh Hung)
Gelencsér Gábor: Tokió felett az ég (Wim Wenders: Tökéletes napok)
Benke Attila: Hollywood golyózáporában (John Woo amerikai filmjei)
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Varga Zoltán: Metropolis, Krypton (Robert Venditti – Wilfredo Torres: Superman ’78)
A MŰFAJOK HATÁRAI
Lichter Péter: Az üresség poézise (Matthias Müller és Christophe Girardet filmjei)
Hamar Péter: Az érzelmek hullámhosszán (A melodráma olvasatai)
KRITIKA
Gerencsér Péter: A hatalomnélküliek hatalma? (Prikler Mátyás: Hatalom)
Aradi Nóra: Kisujjából kirázza (Sofia Coppola: Priscilla)
Rudas Dóra: Kifüstölt belső démonok (Anna Hints: Smoke Sauna Sisterhood)
Vajda Judit: Tiszta érzések (Oláh Kata: Keskeny út a boldogság felé)
Huber Zoltán: Lejön Pestről a megváltó (Boross Martin: Nyersanyag)
KÖNYV
Csantavéri Júlia: Eisenstein és a többiek (Bárdos Judit: Etűdök az olasz és az orosz filmről)