A férfi aki túl sokat tudott (1934, 1956)
Ki az a rendező, aki megteheti hogy húsz év különbséggel elkészíti saját filmjének remakejét? Hát persze, hogy Alfred Hitchcock! A későbbi alkotás sokkal nagyobb sikert hozott, mint a film előbbi változata. Hitchcock szerényen úgy nyilatkozott Truffaut-nak egy interjúban, hogy az 1934-es változat egy tehetséges amatőr, míg a húsz évvel később leforgatott film már egy zseni professzionális munkája volt. Az Ember aki túl sokat tudott elnyerte a legjobb filmzene Oscarját Doris Day, az alkotásban többször is felcsendülő számáért.
Hányszor mondta el anyukád, hogy ne állj szóba idegenekkel? A McKenne család tagjainak bizonyára nem túl sokszor, hiszen Dr. Ben McKenna, felesége, Jo és fiúk, Hank afrikai körutazáson vesznek részt, amikor egy buszon megismerkednek egy titokzatos utassal, akit másnap egy marokkói piacon megölnek. De mielőtt meghalna, Benre bízza titkát: Londonban egy rendkívül fontos személy elleni merényletre készülnek. A gyilkosok, hogy megvásárolják Ben hallgatását, elrabolják a kisfiát. A házaspár Londonba utazik, hogy a rendőrséget kizárva, maguk vegyék kezükbe kisfiúk sorsát.
Kameó (1934): A rendező hosszú, sötét kabátban halad át az úton.
Kameó (1956): Amíg McKennes a piacon a mutatványosokat nézi, Hitchcock megjelenik a hős bal oldalánál, és öltönye zsebébe teszi a kezét.
Hátsó ablak (1954)
Ha választanunk kellene egy filmet, amivel a legszemléletesebben illusztrálhatnánk a hitchcock suspense-t, akkor gondolkodás nélkül a Hátsó ablakot mondanánk. L. B. Jefferies, a menő fotóriporter lábát töri, és jókora gipsze miatt szobafogságba kényszerül. Ha nem az ötvenes években járnánk, akkor valószínűleg újranézné a Drót öt évadát, vagy visszajáró vendég lenne valamelyik népszerű pornószájton, ám internet hiányában voyeurködéssel üti el az idejét. Kamerájával a szembeszomszéd lakását veszi célba, ám a kukkolásnak hamarosan komoly tétje lesz. A szomszéd felesége eltűnik, Jefferies-ben pedig szörnyű gyanú támad. A többi már klasszikus filmtörténelem.