2017. 08. 18. filmhu

A repülő fiú ismét a Blaha Lujza tér fölé emelkedik

Magyarok a Háztetőn Különkiadás: Jupiter holdja

Az év leglátványosabb magyar filmjét, Mundruczó Kornél sc-ifi drámáját nézhetjük meg a Budapest Rooftop Cinema, a Filmhu és a MANDA közös, nyári vetítéssorozatának pénteki különkiadásában. Az alkalom különlegessége, hogy a film javarészt a Corvin tető közelében, a Blaha Lujza téren, a Keleti pályaudvaron, és persze a fejünk feletti égbolton játszódik. A vetítés előtt a film főszereplőjével, Jéger Zsomborral beszélgetünk.

A fiatal szír menekült, Aryan (Jéger Zsombor) apjával együtt próbál átjutni a zöldhatáron, amikor váratlanul meglövik. Azonban a sérülés hatására a fiúban megmagyarázhatatlan erő ébred: nem köti többé a gravitáció és a magasba emelkedik. Aryan elrepül üldözői elől, ám apjának is nyomát veszti. A határ menti menekülttáborban köt ki, ahol Stern doktor (Merab Ninidze), a hitétől és korábbi praxisától is megfosztott orvos látja el, aki titokban embercsempészettel foglalkozik. Miután a cinikus Stern tanúja lesz a fiú különleges képességének, megszökteti a táborból és egy fővárosi kórházban dolgozó barátnője, Vera (Balsai Móni) segítségével elbújtatja Budapesten.

 Merab Ninidze / Fotó: Pozsonyi Janka

A doktor megígéri Aryannak, hogy segít megkeresni az apját és még útlevélhez is juttatja őket, amennyiben anyagi haszonszerzésre használhatja a repülő ember csodás adottságát. Aryan elfogadja az ajánlatot, a furcsa pár pedig nekilát megkopasztani azokat, akiknek már csak az égi erőkben van az utolsó reményük. Mindeközben a fiatal szökevényt a határon meglövő rendőr (Cserhalmi György) bizonyítékot lel Aryan különleges erejére és városszerte hajtóvadászatot indít a fiú ellen.

Jéger Zsombor / Fotó: Intercom

Kritikánkban ezt írtuk a filmről: .,Egy keserű és ellenséges, ‘fiktív’ Magyarország felé sodorja az áramlat a szír menekültet, aki angyalként száll Budapest fölé, hogy felébressze a hitet a hitetlenné vált magyarokban és európai emberekben. Mundruczó Kornél minden eddiginél látványosabb és leginkább közönség-barát filmje egy csodával kiszínezett, szürrealista korrajz Európáról, és a válságról, ami meghatározza a mindennapjainkat.”

Mundruczó Kornél alkotása egyaránt bővelkedik aktuális társadalmi kérdésekben tárgyalásában és a lélegzetelállító jelenetekben (az egyik különösen hajmeresztő karambol felvételére mi is kilátogathattunk). Az eredetileg Felesleges ember munkacímű film előkészületei már jóval a menekültválság kitörése előtt kezdődtek, ám ahogy a rendező fogalmazott egy interjúban: ,,A történelem beért minket”. A forgatás javarészt a menekültválsággal kapcsolatos híradásokból ismert helyszíneken, a Keleti pályaudvaron és a Blaha Lujza tér környékén zajlott. Aryan szerepét Jéger Zsombor játssza, Stern doktorként pedig Merab Ninidzét láthatjuk, akit Bálint András szinkronizált. A film jelentős nemzetközi figyelemben részesült, a Cannes-i és a Karlovy Vary-i filmfesztivál is beválogatta idei versenyprogramjába.

Jupiter Holdja, 123 perc / 2017

Rendező: Mundruczó Kornél
Forgatókönyvíró: Mundruczó Kornél és Wéber Kata
Operatőr: Rév Marcell
Vágó: Jancsó Dávid
Producer: Michel Merkt, Petrányi Viktória, Michael Weber
Zene: Jed Kurzel
Szereplők: Jéger Zsombor, Merab Ninidze, Cserhalmi György, Balsai Móni, Szabó Kimmel Tamás, Haumann Péter, Nagy Zsolt

Részletek a vetítésről a Facebook eseménynél találhatóak, a további vetítésekről pedig itt írtunk korábban.

A Filmhu filmklub (Magyarok a háztetőn) az NKA támogatásával valósul meg.

Még több magazin

magazin

Törőcsik Franciska: Amíg a színész nem látja magát a filmvásznon, addig nem az övé a szerep

Interjú a Hogyan tudnék élni nélküled? főszereplőjével

December 12. óta vetítik a mozik a Demjén Ferenc slágereiből készült jukebox-musicalt. A Hogyan tudnék élni nélküled? női főszereplőjével a…

tovább

magazin

Rubi Anna: Nem egy letűnt kor lenyomata, hanem egy élő körkép Magyarországról

Interjú Az életed nélkülem rendezőjével

Egy csapat elszánt anya közel harminc éve küzd azért, hogy a fogyatékkal élő gyermekének tisztességes lakhatást biztosítson arra az időre, amikor ő…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés