Tök egyformák a díszletek: híradó híradóét nemzi, bekonf/lekonf ikertestvérek. Kis szabadosságot legföljebb az időjárásjelentésben tűrnek meg. Bizarr, hogy a filmek tényleges hosszának sehol nincs referense: csúsznak, másznak olykor 10-15 percet is.

Mindnyájan kifigyeltük, hogy az egymással versengő műsorrendek egymásnak tükörképei: "amikor te ezt adod, én is ilyet adok, vajszínű árnyalattal!", "amikor nálatok halat sütnek kreol mártással, nálunk hús lesz a főmenű, főve!". és így tovább...

Reklámok ügyében nem is szólnék, ha nem tűnt volna fel, hogy az ismeretterjesztő csatornák "kkk" = közös közép-keleteurópai szerkesztőség alá vonattak: Lettországtól Boszniáig a Discovery is, a Geographic is, meg a többiek ász- pász ugyanazt nyomatják. Így eshet meg gyakran a lengyel vagy román származtatású reklámok nálunk történő automatikus blokk-betűnhetősége. A termék azonos. Tálalása majdnem analóg. A polyák vagy az oláh narráció minősége messze meghaladja a miénkét. Mind, gyarmati bennszülöttek lévén, valaminő  analóg fogyasztónak is kéne lennünk. Ennek érdemes lesz utánajárni.