A tantervi követelményeket messzemenőkig figyelembevevő első rész azoknak szól, akik akik ennek a könyvnek a segítségével kezdik meg mozgókép és médiaismereti tanulmányaikat. Ez az első olyan Magyarországon megjelenő tankönyv, amelyben a médiaismeret anyaga nem rendelődik alá a film formanyelvét tárgyaló fejezeteknek.

A kötet mintegy 160 oldalon, körülbelül 600 színes képpel, grafikonnal illusztrálva tárgyalja a mozgóképi kommunikáció, a mozgókép formanyelve és a tömegkommunikáció alapkérdéseit.

A mozgókép és médiaismeret második része a középiskolások számára készül, és hasonló szerkezetben tárgyalja a mozgókép ábrázoló eszközeinek, a film magaskultúrájának és a mozgóképi tömegkultúrának, a közönség és a médiaintézmények kapcsolatának illetve a médiaetikának a legfontosabb kérdéseit.

A köteteket a 2003 elején megjelenő feladatgyűjtemény egészíti ki. A könyvek fogalomhasználatát a szerzők összehangolták a Film és médiafogalmak kisszótára c. kiadvánnyal, amely a tankönyvekkel  "együttműködik" .

Noha ezek a könyvek nagyon sok kézzelfogható, tömören megfogalmazott ismeretet tartalmaznak, mégsem azzal a szándékkal íródtak, hogy a gyerekek azokból majd egyedül átvegyék, megtanulják az anyagot. Az új tankönyvcsalád - mint elődje - is feltételezi a tanárok értő óravezetését.