2005. 12. 20. Schreiber András
Más érzelmeket vált-e ki a befogadóból az animáció, mint az élőszereplős film? Hitelesebb lehet-e az animációs film a játékfilmnél? Ilyen és ehhez hasonló kérdések foglalkoztatták a harmadik Anifest legizgalmasabbnak ígérkező kerekasztalbeszélgetésének nemzetközi szakembereit.
Jelenet a Pinocchio 3000-ből |
Mikulás Ferenc a digitális animációval kapcsolatban kiemelte, hogy véleménye szerint a kasszasikerek látványanimációja nincs különösebb hatással a “kreatív animációra”. Doris Cleven a brüsszeli Anima animációs filmfesztivál szervezője szerint a digitális animáció megjelenése elsősorban technikai és minőségbeli változást hozott, de továbbra is az animációs technikák gazdagsága a kulcsszó.
A fórumbeszélgetés résztvevői mondandójukat filmrészletekkel igyekeztek szemléletesebbé tenni, így a közönség nem csak hallotta, de látta, sőt tapasztalhatta is, hogy a dialógus nélküli animációk menyire aktivizálják a befogadót, hogy az animáció filozófikusabb-e (nem mondandójában, hanem látványában) a natúrfilmnél, vagy éppenséggel, hogy lehetséges-e azonosulni az animációs hősökkel.