Egy magyar filmterv is bekerült a European Short Pitch-re
Sandor Funtek: The Virgin of Lost Causes
A NisiMasa, ahogy minden évben, úgy 2016-ban is megszervezi a European Short Pitch nevű rendezvényét, és a most kihirdetett 20 projekt között egy magyar rövidfilm-terv is helyet kapott. A Sandor Funtek által írt és rendezendő The Virgin of Lost Causes egy provokatív hazatérés-történet, amely francia koprodukcióban készülne 2016 nyarán. A film magyar gyártója a Filmfabriq, producere Osváth Gábor.
Az 1990-es születésű Sandor Funtek annak a Funtek Frigyesnek a fia, aki a 80-as évek egyik ígéretes pályakezdő színésze volt, majd a rendszerváltás környékén Franciaországba költözött. Ahogy édesapja is egyre többet rendez Magyarországon színházban, most az ifjabb Funtek is idehaza tervez rendezni, igaz színház helyett filmet.
Eddig őt is színészként ismerhettük: a Cannes-i fődíjas Adele életében ő alakította a címszereplő legjobb barátját, de egy másik Arany Pálmát nyert filmben, a Dheepanban is van egy villanása. Jelenleg a Derült égből pornó (Hard) c. tévésorozat legújabb évadjában szerepel. A European Short Pitch az előkészületben lévő rövidfilmek egyik elsőszámú fejlesztő műhelye. Januárban Vilniusban egy hetes fejlesztésen esnek át a tervek, amelyeket aztán márciusban Luxemburgban pitchelnek az alkotók megannyi európai producer és döntéshozó előtt. Két éve Grosan Cristina Opening c. projektje képviselte hazánkat, tavaly viszont nem volt magyar filmterv.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.