Miután körbejárt néhány budapesti lakást és filmklubot, múlt héten végre a mozikban is bemutatták Hajdu Szabolcs díjnyertes filmjét, az Ernelláék Farkaséknál-t. Mi már a Cinefest alatt kifejtettük, hogy mennyire szeretjük a filmet, de most a ti véleményetekre vagyunk kíváncsiak, ezért újra kritikaíró pályázatot hirdetünk: nézzétek meg Ernelláékat, írjatok róla kritikát, és nyerjetek!
Ernelláék sikertörténete a Karlovy Vary filmfesztiválon indult, ahonnan a Legjobb Film és a Legjobb férfi főszereplő díjával tért haza Hajdu Szabolcs és családja. A saját lakásukban játszódó kamaradrámát télen bemutatott színdarabja alapján készítette a rendező, melyet a családjával és a barátaival forgatott le két hét alatt, minimális költségvetésből, többek között tizenhárom mesterszakos operatőr-tanítványa közreműködésével. Hajduval korábban a film helyszínéül szolgáló lakásban interjúztunk - ahol később lakásmoziztunk is egyet -, rajta kívül a film producerével, Herner Dániellel is beszélgettünk.
Mi már elmondtuk a véleményünket a filmről, most viszont ti jöttök! Írjátok meg legfeljebb 4500 karakterben, hogyan hatott rátok a film, mit gondoltok róla, és küldjétek el kritikáitokat a filmhu@forum.film.hu címre, legkésőbb jövő vasárnapig, azaz 2016. október 16., éjfélig!
A beérkezett írások közül a filmhu csapata kiválasztja a legjobbakat, melyek megjelennek oldalunkon. Az első helyezett ezen kívül egy Ernelláék Farkaséknál moziplakátot kap az alkotók aláírásával. Irány a mozi, várjuk a szövegeket!
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.