Kapcsolódó anyagok
A mexikói-amerikai Adrian Rudomin rendező hazánkban forgatott kosztümös thrillere a látványos lovagló- és vívójelenetek ellenére nem ígérkezik könnyű darabnak. A kikeresztelkedett spanyolországi zsidókat legyilkoló inkvizítorok után nyomozó Ruy de Mendoza (Christopher Lambert) az egyik legfeszültebb éjszakai dialógus felvételekor eltüsszentette magát, a fáradt stáb mégsem tudott rá haragudni: üde mosoly cikázott végig a sminkesek, kaszkadőrök, világosítók és kiküldött megfigyelők arcán. A filmhu riportere egy veterán korzikai rendezőasszisztenst vitt magával a forgatásra, hogy nemzetközi produkciók terén tapasztalt szakmabeli segítségével határozza meg a munka feszültségfokát. Az eredmény kielégítő, mi több: hízelgő.
Az ebédlő felé menet a rendező meglepő történelem-magyarázattal kápráztatta el a filmhu kis stábját, bebizonyította például, hogy minden történelmi katasztrófa szerelmi konfliktusból és szexuális okokból fakad, Hitler pedig azért robbantotta ki a második világháborút, mert nem bírta elviselni azt, hogy valami kimondhatatlan névvel született.Még több magazin
magazin
Heni 36 éves, Barcelonában él és látványtervezőként dolgozik. Heni nagyon szeretne anyuka lenni, de nem talált olyan párt, akivel szívesen alapított…
továbbmagazin
A dokumentumfilm-nézés élményét új szintre emelő Kinedok két társalapítója és szakmai koordinátora, Zurbó Zsófia és Szirony Szabolcs a Kreatív…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéGerry Boyle őrmester / A Guardista