Vasárnap délután véget ért az idei budapesti független filmes szemle. A MAFSZ 32. budapesti szemléjére a korábbi éveknél jóval több filmet neveztek be a hazai független film úttörői és veteránjai: a középiskolások munkáitól a Filmszemlén már bemutatott alkotásokig rengeteg film érkezett. A fesztivál helyszíne, a félkész állapotban levő Kultiplex, némi szektariánus jelleget kölcsönzött az elszánt, akadályokat nem ismerő független filmesek találkájának, a volt Blue Box mozi kerthelységével együtt, ami az átalakítás során felhalmozódó sittkupacok tárházává vált a rendezvény idejére.
A pénteki programon, részben szervezési problémák miatt, kevesen voltak jelen, némelyik film nem érkezett meg időben, úgyhogy a szervezők felajánlották a nézőközönségnek, bátran hozzák el saját, éjjeliszekrényükben rejtegetett kultfilmgyanús alkotásaikat, azonnal levetítik. Sajnos a jelenlevők nem készültek a váratlan lehetőségre. Kevés – a vetítés során tovább fogyatkozó nézőt vonzott Alagy Zoltán és Eisler Kornél dokumentumfilmje, az Absztinens lázadás, amely a kilencvenes években hazánkban is divatossá váló Straight Edge-et, a hardcore zenén kívül mindenféle káros szenvedély élvezetétől tartózkodó fiatalok mozgalmát mutatja be. Annál inkább tetszett a kisszámú közönségnek Létay Dániel Üzemzavar, avagy a postás mindig duplón csenget című kísérleti rövidfilmje.
Szombaton már inkább megélénkült a helyszín. A vetítések délelőtt tíz órától kezdődtek, az amatőr film rajongói reggelijüket vagy tízóraijukat a Kultiplex bárpultja mellett költhették el, a filmszemlei viszonyokhoz képest jóval olcsóbb áron. Az egyórás ebédszünetet leszámítva egészen az esti nyitott konzultációig folyamatosan vetítették a nevezett alkotásokat. A pénteki csúszások szombaton is folytatódtak, a program technikai problémákkal, de állandó érdeklődés közepette zajlott. A filmek sokfélesége szembetűnő volt, az elküldött munkák tematikájukban és technikai megvalósításukban is rendkívül tág keretek közt mozogtak. Sok olyan rövidebb, hosszabb filmet lehetett látni, amit középiskolás korú fiatalok olcsó házi felszereléssel készítettek, egyszerű trükkökkel, számítógépes vágással. E filmek minősége még nem az igazi, de a jelenlétük és egyre növekvő számuk mindenképpen bíztató.
A rendezvényen néhány filmmel a Celluloid Műhely is képviseltette magát. A fesztiválnak sok közös pontja volt a Filmszemlével, több film mindkét rendezvényen szerepelt, mint a Ferike, Szénási Ákos filmje, Magyar Attila Rádió…Feketezenéje vagy a Morális Bypass, Madarász István rendezésében. Este kilenc órától kezdődően éjszakába nyúlóan zajlott a filmek nyílt konzultációja, amin sokan vettek részt. Másnapra maradt az eredményhirdetés. A kora tavaszi vasárnapon lassanként gyűltek össze az érdeklődők, de délután három órára a Kultiplex nagyterme megtelt, a jelenlevők, zömükben a filmek készítői, szerény világítás keretében nézhették végig a díjak átadását. A nyerteseknek a zsűri jelenlevő tagjai - Orosz Csilla, Szilágyi Kornél, Csáki László és Varga Balázs gratuláltak. A szemle fődíját Pölcz Róbert Szafari című rövidfilmje nyerte. Az első díjat Oláh Lehel kapta, Öt után, hat előtt című - a Filmszemlén is bemutatott – filmjéért. A második díjat Végh Dániel Árnyékja, a francia új hullámot felidéző, kísérletező film nyerte, a harmadik díjat pedig Nagy Ernő vehette át dokumentumfilmje, a Front Street 84-ért. A díjkiosztás után a négy nyertes film közül - az Öt után, hat előtt kivételével - hármat levetítettek az érdeklődőknek. MAFSZ Budapesti Szemle jövőre is lesz, legközelebb pedig a nyíregyházai Országos Szemlén láthatók a rendezvény filmjei.