Timothy Spallé, a Mr. Turner című életrajzi film címszereplőjéé lett a legjobb férfi alakítás díja. Spall beszéde egyszerre volt fekete angol humorral teli és mélyen megindító: a lazán és viccesen induló beszéd elején a színész mai utazásának viszontagságairól hallhattunk, később viszont könnyekkel küszködve arról beszélt, hogyan küzdött meg a rákkal. Beszéde végén hálát adott a sorsnak, hogy itt lehet ma. Elmondta azt is, hogy a Mr. Turner rendezőjével, Mike Leigh-vel harminchárom éve dolgoznak együtt és hét filmet forgattak közösen.
Le Meraviglie plakátja
A legjobb női alakítás díját David Cronenberg alkotásért, a Hollywood ritkán bemutatott, kevésbé előnyös arcát leleplező Maps To The Stars főszereplője, Julianne Moore kapta. Julianne Moore sajnos már hazautazott, nem tudott eljönni a díjkiosztóra, pedig szívesen meghallgattuk volna a mindig érdekesen és természetesen nyilatkozó, a díjat helyett átvevő kollégája által szenvedélyesnek és hitelesnek leírt színésznő beszédét.
A legjobb rendezésért járó díjat Bennett Miller, a Foxcatcher (olvas el kritikánkat!) című pszichológiai dráma alkotója vehette át, amely két birkózó és szponzoruk, a milliárdos John du Pont egyre inkább összefonódó, tragikusan végződő sorsát mutatja be.
Maps To The Stars - előzetes
A 67. Cannes-i Filmfesztivál zsűrijének díját megosztva kapta a versenyprogram legfiatalabb rendezője, a kanadai Xavier Dolan (Mommy) és Jean-Luc Godard (Adieu au langage), az idei Cannes-i Filmfesztivál doyenje. Az idős mester bizonyította, hogy ennyi év után is képes a megújulásra és arra, hogy újat mutasson a fiatal generációknak is, valamint meghatározza a filmművészet jövőbeli irányát. A huszonéves Xavier Dolan beszéde volt az est legmeghatóbb pillanata: Jane Campionnak tett vallomásában elsírta magát (elmondása szerint Campion Zongoraleckéje volt az első meghatározó filmélménye), majd azt is hozzátette, hogy a világot meg kell változtatni, és erre nem csak a politikusok és a tudósok képesek, hanem a művészek is.
Godard legújabb filmjének előzetese
A legjobb forgatókönyvnek járó elismerést a Leviathan című, a mai orosz társadalomnak kíméletlen tükröt állító drámát jegyző író-párosnak, Andrej Zvjaginycevnek és Oleg Nyeginnek ítélte oda a zsűri.
A legjobb elsőfilmes rendezőnek járó Camera D’or-t (Arany Kamera) az Un Certain Regard szekcióban vetített Party Girl (olvasd el kritikánkat!)című film rendezőhármasa: Marie Amachoukeli, Claire Burger és Samuel Theis vehette át. A rendkívüli, természetességével és őszinteségével nagy hatást gyakorló filmben rendhagyó módon saját életét alakítja egy elzászi család.
Party Girl
A rövidfilmes Arany Pálmát Simon Mesa Sota kolumbiai rendező Leidi című alkotásának ítélték. A film egy kolumbiai nyomornegyedben játszódik és egy fiatal lány pár óráján keresztül mutat éles képet korunk Dél-Amerikájáról. Az Aissa című francia és a Yes We Love norvég rövidfilm elismerő oklevelet kapott. Ebben a szekcióban indult Szőcs Petra A kivégzés című filmje is. Vele készült interjúnkat ITT olvashatod el.
Olvasd el többi interjúnkat és tudósításunkat a fesztiválról!