A Mammut mint szemle-helyszín továbbra sem nyerte el a tetszését a megkérdezettek többségének: Stőhr Lóránt filmkritikus szerint a Mammutban "nincsen moziközeg, nem ideális arra, hogy filmszemlét rendezzenek benne". Pálos György ezzel egyetértvén javasolta, hogy olyan helyszínt kellene találni, ahol sok asztal van, és egy-egy film után le lehetne ülni beszélgetni; "Februárban, egy plázában nem kellene ezt nagyon erőltetni".
Asztalokat, székeket, beszélgetéseket! |
A filmes felhozatallal a közönség többé-kevésbé elégedett - legalábbis eddig. Stőhr szerint idén szerepelt néhány remek dokumentumfilm a programban, mint például az Imádság, a Halál, a Hackni, illetve a Krassó Miklós portréfilm (Vagyok, aki vagyok). A legtöbben idén is kisjáték-illetve nagyjátékfilmekre váltanak jegyet, ezen belül is a legnépszerűbb a Tejút, a Delta, Fövenyóra, valamint a Nyomozó. Osváth Gábor harmadéves filmelmélet-filmtörténet szakos hallgató úgy találja, mintha idén "nem lennének annyira sztárolt filmek, mint tavaly": Míg a múlt évben voltak egyértelmű favoritok, idén minden olyan, mint az "orosz rulett".
Szervezés szempontjából sokan javasolták, hogy több pótvetítést iktassanak be, különösen a kisjátékfilmekből, hiszen azokat a szemlén kívül igen nehéz máshol, máskor megtekinteni. Géczi Dávidnak - aki a kisjátékfilmes versenyprogramban Hangár című művével szerepel - olybá tűnik, mintha tavaly "minden bőlére lett volna eresztve, mindenre lett volna pénz, idén pedig mintha egy sörsátorban fesztiválozna a szemle".
"Mintha egy sörsátorban fesztiválozna a szemle" |
A szervezéssel kapcsolatban fogalmazott meg kritikát Czifra Réka ötödéves filmszakos hallgató, akinek feltűnt a "nem szakmai nézők" diszkriminációja: "Határozottan nem tetszik, hogy idén a nem szakmai közönségnek nem volt lehetősége a jegyelővételre; borzalmasan durva, elitista szelekció ez. Nagyon csúnya dolog a szemlétől, hogy pont a nem filmes szakma gyakorlatilag csak abból részesedik, ami marad."