"Ha nagyon előre futnék az időben, akkor talán azt mondanám, hogy a Twin Peaks-szel kezdődött ez a mozi. De erre csak akkor jöttem rá, amikor megnéztem a Mulholland Drive-t. A filmet egy kolozsvári gálaelőadás után néztem meg. Éfjél volt mire kijöttünk a moziból, éhes is voltam, sokkolt is a film, meg egy erős cigire is rágyújtottam. Remegtek a lábaim. Mondom a havernek: képzeld, jön egy vagon a vágányon, megáll, kiszáll belőle Bob a Twin Peaksből, bemegy egy házba, a fürdőbe, beléröhög a tükörbe, és nem röhög vissza senki. A haverrel kezdetben animációs-kísérleti filmnek szerettük volna megcsinálni, kábé úgy, hogy lefényképezünk egy vagont, meg egy vasúti pályát, és ezeket mozgatjuk egymáson. Aztán, nehogy elfelejtsem, leírtam a történetet, aminek az lett a címe, hogy Vagon a vágányon.

A mozi első címe az lett volna, hogy Vonat a vágányon. Többen kifogásolták, hogy ehhez a sztorihoz nem talál ez a cím. Ekkor azt találtam ki: Ébredés között. De ez sem volt megfelelő. Az erdélyi terepszemle során, éppen egy András-kereszt fotózása során Cs. Nagynak ugrott be: legyen az címe, hogy Atentie la tren, mármint Vigyázat, vonat. Vagy ezt akár úgy is lehetne fordítani, hogy Vigyázz a vonatra. Már az utolsó simításokat végeztük a montázson, és még mindig nem egyeztünk meg egy végleges címben. A filmszemle előzsűrijébe meg a következő címmel ment el: Depart. Végül Durst György megoldotta a gordiuszi csomót: elkeresztelte a filmet Holtvágánynak. Ezt már tekinthetjük végleges címnek is."
(Makkai Bence)