Miről szeretnél filmet készíteni?

A Szemedbe nézek egy igaz történet egy nőről, aki Magyarországon először akar egy menekültfiúnak a nevelőszülője lenni. A tárgyaláson azonban, amire majdnem egy évvel a megismerkedésük után kerül sor, a fiú nemet mond a nőnek.

Mióta és miért foglalkoztat ez a téma?

Samirával a tavalyi BIDF Storybridge fórumán találkoztam először és azonnal éreztem, hogy az ő történetükből szeretnék játékfilmet csinálni. A forgatókönyv a velük való beszélgetések alapján született meg, és nagyon sokat adott hozzá, hogy több, különböző nézőpontból is meg tudtam ismerni a történetet. Az érdekel, hogy két, ugyanazt akaró ember kapcsolatában hogyan csúsznak szét a dolgok. Hogyan teremtjük a kríziseinket, és hogyan jutunk ki belőlük? Mi van akkor, ha minden elromlik? Van-e egyáltalán ilyen pont vagy csak a szokások visznek odáig, hogy túl korán feladunk egy kapcsolatot?

Milyen műfajban gondolkodsz, milyen vizuális világot képzelsz el?

A film alapvetően dráma, de sok humor is van benne, ami a karakterek jelleméből fakad. A filmben a hétköznapi szituációkra koncentrálunk, a hitelességen kívül nagyon fontos azoknak az apró történéseknek, gesztusoknak a megragadása, amin a kapcsolataink és így az életünk alakulása múlhat.

Hegedűs Georgina

Hogyan készülsz a pitch fórumra? Vettél már részt hasonlón?

Még nem vettem részt korábban hasonlón. A Filmalap által szervezett workshopokon volt lehetőségünk gyakorolni, de igyekszem ott csiszolni a szövegen és a vizuális anyagon, ahol lehet.

Mennyire látod magad előtt a "kész filmet", és mekkora szabadságot hagysz a változtatásnak?

Ez az első olyan filmtervem, ahol a kezdetektől nagyon pontosan előttem van, hogy mit szeretnék mondani és miért. A hogyannal kapcsolatban azonban nyitott vagyok a változtatásokra. Színészi oldalról már most is felmerültek olyan kérdések, amikhez esetlegesen a karaktereket igazítjuk, amennyire ezt a történet megengedi.

A korábbi filmes tapasztalataid hogyan kapcsolódnak ehhez a tervhez?

Az utóbbi években főképp forgatókönyvíróként dolgoztam. Két nagyjátékfilm forgatókönyvet fejlesztettem, mindkettő a beilleszkedésről, a valakihez való tartozás vágyáról szólt. Az újfiúban egy felvidéki graffitis srác Tatabányát forgatja fel, míg a Bolond Istókban a tizenkilenc éves Arany János próbál a vándorszínészek között érvényesülni. Mindkét hős a kívülállóságból próbál kitörni, de végül mindketten hátat fordítanak a vágyott közösségnek. A Szemedbe nézek az első olyan filmtervem, ahol a kívülálló hősök a család formálásával elindulnak egy közös jövő építésének útján a beilleszkedés felé.

Ezen kívül nagyon fontos tapasztalat volt számomra, hogy két évig az HBO-nak is dolgoztam forgatókönyvíróként, Lovas Balázzsal és Nagy Viktor Oszkárral egy eredeti sorozatot fejlesztettünk, ami a Szemedbe nézekhez hasonlóan bevándorlók életét követte nyomon. Mindamellett, hogy ezalatt szakmailag is fejlődtem egy szélesebb rálátást is szereztem a téma összetettségére.

Milyen élményeket, tapasztalatokat jelentett számodra a korábbi rövidfilmjeid elkészítése?

Mindegyikből sokat tanultam, ezeknek is - és azoknak a kisfilmeknek is, ahol első asszisztensként vettem részt - köszönhető, hogy most már sokkal koncentráltabban, nyugodtabban tudok jelen lenni a forgatáson.

Kikkel, milyen csapattal jelentkeztetek az Inkubátorba?

Sinai Samirán kívül, aki mint kreatív konzulens vesz részt, Zachar Balázs producerrel, Kürti István operatőrrel és Kornis Anna vágóval. Balázzsal a filmmel kapcsolatban találkoztunk először, de ez egy fontos és jó találkozás, mindkettőnknek ez lesz az első nagyjátékfilmje. Istvánnal és Annával már több, kisebb munkán dolgoztunk együtt és velük szeretném elkészíteni az első nagyjátékfilmemet is. A forgatókönyvfejlesztésben sokat segítettek a Lengyel Balázzsal folytatott konzultációk, illetve Kerékgyártó Yvonne dramaturgiai tanácsai.

Milyen lehetőséget látsz az Inkubátor programban? Részt vettél már korábban?

Első alkalommal veszek részt a programban és nagyon jó lehetőségnek látom arra, hogy bár korlátozott költségvetési keretek között, de széles alkotói szabadság mellett elkészíthessük első filmünket. 

Interjúsorozatunk az idei Inkubátoros döntősökkel folytatódik tovább, az előző beszélgetéseket itt lehet elolvasni.