Januárban mutatják be Kern András Gondolj rám! című új filmjét
Január 21-én mutatják be Kern András Gondolj rám! című, Vámos Miklós novellájából rendezett új filmjét, amelynek a színész nemcsak rendezője, hanem főszereplője is.
A rendező elmondta, hogy az eredeti történet néhány elemén kívül az eredeti főhős foglalkozását is megváltoztatták, így a film főszereplője a tanár Borlai helyett már Dr. Borlai orvos. "Sok olyan dolgot szerettem volna beletenni, ami az évek során felgyülemlett bennem, amit szívesen elmeséltem volna a filmen keresztül. Humoros, vagy drámai dolgokat, szemléleteket és olyan helyzeteket amiket jól ismerek, amiken keresztül tudok beszélni, szeretni. Van amikor valami úgy feszíti az embert, hogy filmet kell csinálni" - tette hozzá. Mint felidézte, az alaptörténet szerint egy jó anyagi és családi körülmények között élő, társadalmilag is megbecsült orvossal kollégája közli a hírt, hogy halálos beteg. Ennek következtében elhatározza, hogy magára haragítja gyerekeit, feleségét, anyját, hogy majd ne okozzon fájdalmat nekik, amikor el kell veszíteniük.
Ám a történet végén, mikor már a számítások szerint rég halottnak kellene lennie, még mindig él, de már csak egy Práter utcai, málló falú albérletben, egyedül. Ekkor megpróbálja visszafordítani az életét, ami csak részben sikerül neki. "Nem egy pesszimista kicsengésű film, de nyitott a vége" - jellemezte a filmet a rendező. Megjegyezte, hogy szerinte a film dolga sokkal inkább az, hogy kérdést tegyen fel, semmint, hogy választ adjon rá. Az alkotásban Kern András mellett szerepel Eszenyi Enikő, Elek Ferenc, Rajhona Ádám, Fesztbaum Béla, Majsai-Nyilas Tünde, Cserna Antal, Elekes Emmát, Börcsök Enikő, Liptai Claudia, Törőcsik Franciska, Bereczki Zoltán és Szilasi Blanka is.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.