Szabó Iván olyan filmek forgatókönyvírója volt, mint a Vespa, a Viharsarok és Az állampolgár. Már az SZFE-s tanulmányi évei alatt is tanult külföldön, előbb a prágai FAMU-n, majd a Leedsi Northern Film School tanulója volt. Gyakorló filmíróként részt vett olyan, a Kreatív Európa által is támogatott nemzetközi íróprogramokban, mint például a Nipkow, a ScriptEast, a Midpoint és a Cinelink.
A Kreatív Európa hírlevelében bukkant a European Writers Desk felhívására, és nagyon megtetszett neki, hogy az európai Kreatív Európa Irodák együttműködésével megvalósuló program célja az európai forgatókönyvírók közötti dialógus kialakítása és a tapasztalatcsere, online és offline találkozókon.
A COVID utolsó hullámaiban csatlakozott, az online találkozók után nagyon várták az első személyes találkozót Koppenhágában 2022 őszén. Szabó Iván Magyarországot képviseli a programban, de történetesen Dániában él, így könnyedén kapcsolódott be a közös munkába. Az eseményen való részvételhez az EWD program és a Kreatív Európa Iroda is támogatást nyújtott.
2023 nyarán Hamburgba már saját sorozatötletet vitt magával: a történet egy zsidó identitástörténetet mesél el coming-of-age keretben. „Saját és ilyen értelemben hontalan projektről van szó. Arra voltam elsősorban kíváncsi, hogyan lehet ezt egy másik filmkultúrába átültetni, mit értenek a humorából, mi működik, és mi nem. Tanulságos volt” – meséli.
A résztvevők a személyes találkozók között online meetingeken is találkoznak, ahol a meghívott vendégek a legkülönbözőbb tematikákban adnak elő, az európai koprodukciós színtér működésétől kezdve olyan aktuális kérdésekig, mint a fenntartható filmkészítés, és hogy mindez hogyan hat vissza az írók munkájára.
Szabó azt emelte ki a European Writers Desk előnyeként, hogy lehetőségeket kínál, de nincsenek olyan szigorú kötelezettségek, mint egy merevebb kereteket állító, pénzdíjas pitchfórum esetében. A résztvevők nincsenek versenyhelyzetben, így támogató kapcsolatok, akár együttműködések keletkezhetnek. Ez nagyon felszabadítóan hatott. „Kollegiális, már-már baráti szövetségek jöttek létre. Ha koprodukcióban gondolkozol vagy a történeted egy másik országot érint, akkor nem kell a sötétben tapogatóznod. Lehet kapcsolatot építeni, információkat szerezni egy másik ország filmeseiről, megismerni, hogy kivel milyen élmény dolgozni. Egyszerűen lesz bejárásod egy másik filmkultúrába.”
A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.