2024. 09. 11. filmhu

Kreatív Európa történetek: Sokszínűség és társadalmi elfogadás a Nyuszi suliban

A Formart Dekor projektjei

A Formart Dekor három nemzetközi stúdióval közösen, az Akkord Film, a SERU Animation és a 2 Minutes filmes cégekkel együttműködésben kapott támogatást a Kreatív Európától a Rabbit Academy című sorozatra. Az 52 részes animációs széria készítésének folyamatába a cég vezetője, Szilágyi László nyújtott betekintést.

A Rabbit Academy Albert Sixtus 100 éves meséjén, a Rabbit School című történeten alapul, amely alapján két egész estés film, a Nyuszi suli – Az aranytojás őrzői (2017) és a Nyuszi suli – A húsvét mentőakció (2022) is készült. A 2D technikával gyártott széria a 6–9 éves korosztályt célozza, főszereplője három városi nyúl, akik egy erdő mélyén lévő bentlakásos iskolában kötnek ki. Az ifjoncok itt mágiát tanulnak, a hely ősi hagyományait és az erős, összetartó közösségi szellemet pedig hamar a feje tetejére állítja a három újonnan érkező. A városi és erdei nyuszik közötti kulturális különbségek izgalmas, szórakoztató és érzelmekkel teli kalandokat eredményeznek.

A sorozatban kiemelt szerepe van a kultúrák közötti párbeszédnek és a társadalmi elfogadásnak, a sokszínűség az alkotói csapatban is megmutatkozik: francia rendező, magyar zeneszerző, német művészeti vezető, valamint franciaországi, németországi és magyarországi animátorok bevonásával törekednek a kulturális együttműködésre.

Magyar részről a Formart Dekor vesz részt a gyártásban, akik a SERU Animationnel és az Akkord Filmmel már közel tíz éve dolgoznak együtt különféle, gyerekeknek szóló produkciókban. Szilágyi László, a Formart Dekor vezetője a kilencvenes évektől kezdve külföldre dolgozik, ezáltal sok nemzetközi stúdióval alakított ki személyes kapcsolatot.

Ha gördülékenyen megy a közös munka, akkor a következő projekten is szívesebben dolgoznak együtt – foglalja össze a koprodukciós munkát Szilágyi. – Mindenkinek megvan a maga speciális területe.” A magyar csapat a hátterekért, a látványért felel, melyhez a SERU Animation dizájnerei adnak vizuális ötleteket. A francia csapat hátterekkel és figuramozgatással, az Akkord Film pedig főleg az adminisztratív, eladási résszel foglalkozik. „Előre eladják az egész produkciót – ezekből az eladásokból pedig előre finanszírozzák a sorozatot.”

A Kreatív Európa MEDIA 155 ezer eurós (összesen 325 ezer eurós) támogatása jelentős összeg, ez kb. tíz százalék az összbüdzséhez képest. De azért ne felejtsük el, hogy itt 52 epizódról beszélünk.” A projektet beadták a Nemzeti Filmintézethez is, de ők elutasították, az MTVA viszont adott támogatást a sorozatra, így valószínűsíthető, hogy Magyarországon is bemutatják majd.

A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.
Címlapkép: Szilágyi László /Fotó: Leiner András Péter / Nyuszi suli 

Még több magazin

magazin

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

Az I. Budapest International Film Festival ritkaságait ajánljuk

Október 29-én indul az egykori Titanic Filmfesztivál nyomdokain haladó BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A…

tovább

magazin

A megalomán mester - 5 kedvenc Coppola filmünk

Magasságok és mélységek

Francis Ford Coppola évtizedek óta dédelgetett álma, a saját vagyonából finanszírozott Megalopolisz már hetek óta latható a hazai mozikban is, így a…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Ted regényeket ír, csak most egy biztosítótársaságnál dolgozik.

Serpico

Oszd meg! Az összes idézet