Gengszter a fedélzeten. Patricia Highsmith elbűvölő szélhámosa, akit eddig Alain Delon, Matt Damon és Dennis Hopper képviselt a filmtörténetben, most John Malkovich arcát ölti magára. Az Assisi Szent Ferencet és Az éjszakai portást jegyző Liliana Cavani a Ripley és a maffiózókban (október 11., 17:00 Uránia, 13., 21:00 Kossuth) a tökéletes erkölcsi megsemmisítést "képesíti" nagyszabású brit-olasz-amerikai koprodukcióban Ennio Morricone dallamaira. Kevésbé hétpróbás Hamro, a tönkrement gengszter, aki a nagyvárosi maffiózók elől menekül anyja halálos ágya mellé, ahol rájön, a tadzsikisztáni szülőfalu helyi erői sem jelentenek kisebb erőpróbát, mint a nagyok. Djamshed Usmonov az Angyal a jobb vállon-t (október 11., 20:30 Örökmozgó , 13., 19:00 Toldi), ahogy korábbi két nagyjátékfilmjét is saját falujában, amatőr szereplőkkel forgatta. Az erkölcsi témákat feszegető film 2002-ben London FIPRESCI-díjasa, Európai Elsőfilmes Fesztiválján pedig a zsűri különdíjasa lett.
 
Beindul a dokfilmes szekció. Errol Morris Robert S. McNamaráról, a Kennedy és Johnson kormányzat védelmi miniszteréről forgatott másfél órás filmjében a ma 87 éves politikus nem csak az USA nagy történéseit lapozza át Hiroshimától Vietnámig, de erkölcsi szempontból is megkérdőjelezi saját politikai pályafutását. A háború ködében (október 11., 18:00 Toldi , 12., 16:45 Uránia)  elõször hallhatók teljes egészében Kennedy, Johnson és McNamara magnószalagra rögzített telefonbeszélgetései is. Kicsit más szelete Amerika történelmének: Charlie – Charles Chaplin élete és művészete (október 11., 18:00, 13., 20:30 Örökmozgó ) . Richard Schickel filmrészletekkel és interjúkkal járja körül a némafilm-korszak hősének életét. A filmben többek között megszólal Milos Forman, Geraldine Chaplin, Woody Allen, Martin Scorcese és Robert Downey Jr.

Fiatalság bolondság, no és végzet a mai nap két filmjében. A fesztivál vendége, Olivier Jahan legújabb filmjével, a Mintha itt se lennék-kel (október 11., 19:30 Uránia, 12., 20:30 Örökmozgó)  érkezik. Az Avignonban SACD-díjat nyert Krzysztof Kieslowski-hatásokat magán viselő alkotás egy kukkoló tinédzser története, aki egy relytélyes pár vizuálinformációiba bonyolódva belefut a sötét oldalba. Nuri Bilge Ceylan Messze (október 11., 19:45 Kossuth, 12., 18:45 Uránia)  című munkája szintén a hálás serdülő lelkek témakörbe nyúl. A középkorú pedáns és kissé mizantróp fotós életébe szélvészként robbanó unokaöccs sztorija két FIPRESCI-díjat, valamint Isztambulban a legjobb filmnek és a legjobb rendezőnek, Cannesban pedig a legjobb férfi alakításnak járó elismerést és a zsűri nagydíját érdemelte ki.

Utazásmozik, azaz celluloidra rögzített útkeresések is behajóznak a Titanic-kal vasárnap. Pearl Gluck a Díványban (október 12., 18:00 Örökmozgó, 16.,17:15 Toldi)  brooklyni haszid közösségét elhagyva Magyarországra utazik, hogy felkutasson egy családi ereklyét, egy díványt, amelyen egykor hírneves rabbik aludtak. A film példázat arról, hogy az ember hogyan találhatja meg önmagát és miként kárpitozhatja át kulturális örökségét. Christophe Honoré munkája, a Cécile Cassard tizenhétszer (október 12., 19:00 Kossuth, 14.,20:30 Örökmozgó)  pedig egy fiatalasszony története, aki önmaga és halott férje emléke elől menekülve elhagyja gyermekét, ohgy egyszer visszatérhessen.

A hétvége a pihenésé, így nem feledkezhetünk el a szenvedély különböző formáiról sem. Elia Suleiman Európa Filmdíjas, Cannes-i különdíjas Deus ex machinája (október 11., 20:00 Toldi, 16.,17:30 Uránia)  szerelem, politika, kultúra körforgásába ágyazott vallomás. A Krónika szerelemről és szenvedésről alcímet viselő mozi főhőse mind a sztori mind az alakítás tekintetében maga a názáreti születésű rendező.  Az élvezetmozik női verziója Jean-Claude Brisseau Francia Kultúra-díjas Titkok-ja (október 12., 21:00 Uránia, 14., 21:00 Kossuth). Nathalie táncosnő egy éjszakai bárban és ő avatja be az élvezetekbe és a gyönyörökbe Sandrine-t, a pultoslányt. A két megmámorosodott – és titokban egymásra féltékeny – szövetséges együtt játszik a férfiak szívével. Bertrand Bonello A pornófilmes című munkája Cannes-ból a Kritikusok Hetének FIPRESCI-díját vihette haza.  Az egykor híres pornófilmes arról álmodik, hogy egyszer képes lesz a szerelem romantikáját a pornográfia eszközeivel bemutatnia. A "nehéz ipar" művészi válsága magánéleti bonyodalmakkal tetéződik. A téma könnyedebb megjelenési formája Michel Reilhac Pajzán pózok (október 11., 22:00 Toldi, 12.,22:00 Kossuth) című összeállítása a 10-es 20-as évek oktató célzató szexfelvételeiből. Az elsősorban producerként tevékenykedő rendező szombaton este 11-től vall filmjéről a magyar közönségnek.