Most megtudhatod, mit csinál az art director vagy a location manager
Filmesgyakornok címmel új sorozat indult, amely a kevésbé ismert filmes foglalkozásokat mutatja be. "Nemcsak rendező meg operatőr készíti ezeket a filmeket" - kezd bele a location manager munkájának az ismertetésébe Majoros Zsolt gyártásvezető, producer. Való igaz, a színészeken, a rendezőn és az operatőrön kívül alig szoktak más szakmát nevesíteni, pedig a filmkészítés csapatmunka.
Álmodozhat a rendező fesztiváldíjakról, de location scout nélkül nem lesznek meg azok a helyszínek, amik hiteles és emlékezetes hátterét adják a jeleneteknek. "Amikor meglátta a rendező, majdnem sírva fakadt, annyira szép volt aznap" - meséli A martfűi rém location scoutja, Molinár István az általa megtalált homokos folyópartról. Ha a helyszínvadász befejezte, utána jön el a location manager ideje, "ő teremt az álomból valóságot".
A Filmalap nemrég indult videósorozata kevésbé ismert, de a munkafolyamat szempontjából elengedhetetlen filmes szakmákat mutat be. A location manager mellett az art director és a rendezőaszisztens munkájával ismertet meg a Filmesgyakornok. A részeket a Színház- és Filmművészeti Egyetem diákjai készítették el.
Kíváncsiskodóknak, a filmvilág szerelmeseinek és munkakeresőknek egyaránt ajánljuk ezt a sorozatot, amely a jővőben további részekkel fog bővülni. A Filmesgyakornok honlapja rendkívül informatív, egy színes és interaktív ábra mutatja be a filmszakma hierarchikus felépítését az állatidomártól a best boyon át a rendezőig.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.