2016. 11. 24. filmhu
Sorozatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselője ajánl valamilyen mozgóképet, amit érdekesnek tart. Az egyetlen kritérium, hogy a választott alkotás hozzáférhető legyen moziban, tévében, interneten vagy DVD-n. Játékfilmen kívül dokumentumfilmet, animációt vagy sorozatot is ajánlhatnak a felkértek, legyen szó magyar vagy külföldi produkcióról.
Ezúttal Politzer Péter, többek közt a
Fehér Tenyér, a
Bibliotheque Pascal, a
Nyugalom és az
Argo 2 kétszeres Arany Olló díjas vágója ajánlja figyelmünkbe egy aktuális kedvencét. Politzer jelenleg Bogdán Árpád
Genezisén és saját, első egész estés rendezésén, a
Férfikor utómunkáján dolgozik.
„Ritkán jutok el moziba és tévét nem nézek, dvd lejátszó pedig már nincs a gépemben, ezért az online nézhető sorozatok adják a vizuális élmény dózisaimat. Ezek közül egy elég friss darabot, a Quarry (Préda) címen futó nyolc részes sorozatot szeretném ajánlani.
A Quarry főhőse az önmagát kereső Mac Conway, aki a vietnámi háborúból visszatérve nemcsak a vele ellenséges társadalomba való beilleszkedéssel küzd, hanem megtisztulni is próbál a háborúban történtektől. És nem utolsó sorban - miközben új egzisztenciát szeretne teremteni - vissza akar találni feleségéhez. És mindezen konfliktusok mellett belekeveredik egy bérgyilkosokból álló hálózatba. Ez egy modern Odüsszeia.
Quarry
A Quarry alkotója Greg Yaitanes, ő rendezte mind a nyolc epizódot. A sorozat megvalósításának minősége, stílusa, hangulata és látványa kiemelkedő. És számomra kimagasló a vágói munka is.
Azoknál a részeknél ugyanis, melyek nem a cselekmény-meséléséhez tartoznak, a lehető legkevesebb vágást használnak a kézikamerás felvételeknél. Van két olyan akciójelenet a sorozatban, ahol hosszú percekig egyáltalán nem vágnak, vagyis egy snitt az egész jelenet. Ezeknél kevésbé látványosan ugyan, viszont annál hatásosabban működik ez a vágás nélküliség a drámai szituációknál: a veszekedések, kibékülések alatt is minimálisan vágnak át egyik szereplőről a másikra, totálos beállítást ilyenkor pedig szinte nem is használnak.
Ez a vágási stílust, amit a Quarry használ, leginkább az állapot-vágás jelzővel lehetne illetni, ha lenne ilyen jelző. Attól ugyanis, hogy a kép nincs átvágva, a néző sokkal jobban belekerül a szereplők közti állapotba, és egészen el tud merülni az érzelmeikben.”