Ezúttal Politzer Péter, többek közt a Fehér Tenyér, a Bibliotheque Pascal, a Nyugalom és az Argo 2 kétszeres Arany Olló díjas vágója ajánlja figyelmünkbe egy aktuális kedvencét. Politzer jelenleg Bogdán Árpád Genezisén és saját, első egész estés rendezésén, a Férfikor utómunkáján dolgozik.

„Ritkán jutok el moziba és tévét nem nézek, dvd lejátszó pedig már nincs a gépemben, ezért az online nézhető sorozatok adják a vizuális élmény dózisaimat. Ezek közül egy elég friss darabot, a Quarry (Préda) címen futó nyolc részes sorozatot szeretném ajánlani.

Quarry főhőse az önmagát kereső Mac Conway, aki a vietnámi háborúból visszatérve nemcsak a vele ellenséges társadalomba való beilleszkedéssel küzd, hanem megtisztulni is próbál a háborúban történtektől. És nem utolsó sorban - miközben új egzisztenciát szeretne teremteni - vissza akar találni feleségéhez. És mindezen konfliktusok mellett belekeveredik egy bérgyilkosokból álló hálózatba. Ez egy modern Odüsszeia. 

Quarry

A Quarry alkotója Greg Yaitanes, ő rendezte mind a nyolc epizódot. A sorozat megvalósításának minősége, stílusa, hangulata és látványa kiemelkedő. És számomra kimagasló a vágói munka is.
 
Azoknál a részeknél ugyanis, melyek nem a cselekmény-meséléséhez tartoznak, a lehető legkevesebb vágást használnak a kézikamerás felvételeknél. Van két olyan akciójelenet a sorozatban, ahol hosszú percekig egyáltalán nem vágnak, vagyis egy snitt az egész jelenet. Ezeknél kevésbé látványosan ugyan, viszont annál hatásosabban működik ez a vágás nélküliség a drámai szituációknál: a veszekedések, kibékülések alatt is minimálisan vágnak át egyik szereplőről a másikra, totálos beállítást ilyenkor pedig szinte nem is használnak.
 
Ez a vágási stílust, amit a Quarry használ, leginkább az állapot-vágás jelzővel lehetne illetni, ha lenne ilyen jelző. Attól ugyanis, hogy a kép nincs átvágva, a néző sokkal jobban belekerül a szereplők közti állapotba, és egészen el tud merülni az érzelmeikben.”