2003. 10. 08. filmhu
Rossz idő várható október 17-re, továbbá társadalmi látlelet a machiavellizmust elitélő posztszovjet kapitalizmusról és az algériai terrorizmus szörnyűségeiről. A német Science-fiction, műfaját tekintve nem sci-fi és a transzszexuális rockénekesnő fesztiválarató kultfilmje is tiszteletét teszi a fedélzeten.
Utolsó három napjához érkezett a 11. Titanic fesztivál és ahogy egyre mélyebbre hatolunk az októberbe, hangulatunkat könnyen hatalmába kerítheti a
Rossz idő, ha a zord ősz nem is, az izlandi-francia-belga koprodukció biztosan. Sólveig Anspach filmjében egy Izlandról érkező időszakos autista és az őt gondozó pszichiáter kapcsolatát követhetjük nyomon eleinte egy belga kórházban, később a szigetországban, ahol egészen más szabályok érvényesek.
A mai programból további két, meglehetősen különböző filmben domborodik a nemzeti jelleg. A
Kiskirály a posztszovjet kapitalizmus jelenségét és a mai orosz társadalmat vizsgálja, egy, az üzleti élet számos területén boldogulni próbáló iparmágnással a középpontban. A
Rachida pedig az algériai terrorizmus világába kalauzol, és egy tanárnő hányadtatásait meséli el, aki megpróbál nemet mondani egy terrorista követelésre.
A
Science-fiction nem a műfaja, hanem a címe Franz Müller filmjének, mely éppen ezért nem is igazi sci-fi, inkább a valóságban játszódó utópisztikus-fantasztikus film, mely újszerűen alkalmazza az oly sokszor felhasznált sémát, miszerint két ellentétes személyiség egymásra utalva tud csak boldogulni egy zárt helyzetben. Hőseink beesnek a pixelek köze, vagyis kiesnek a filmből, melynek főszereplői, senki nem vesz róluk tudomást, és nem is emlékszik rájuk, noha ők továbbra is ott téblábolnak ahol eddig, saját világukban.
A
Hedwig és a mérges csonk nagyjából akkora fesztiválkedvenc volt az elmúlt években, mint a
Hukkle. Rendező-főszereplője, John Cameron Mitchell, egy tarnszszexuális rockénekesnőt alakít, aki, a nemét megváltóztató műtétből a lába között megmaradt két centis csonk után nevezi el együttesét. A
Hedwig és a mérges csonk együttes nem arat sikert, a főhősnő dalait játszó fiú bandája annál inkább – minden adott egy kultfilmhez.