Bár a Nagyszínpad kissé "darkosra" veszi a figurát (The Cure, The Mission), a filmes programok ezzel mit sem törődve szerteágaznak tematikában, térben is időben: beszélgetés melegtémákról filmekben, Mediawave kisfilmek, a Traffic és az Aida filmváltozata, így vonul be a filmhu a szigetre.

A nagyszabású fesztiválok egyik legkomolyabb problémája – miközben persze ez a probléma teszi élvezetessé az egészet – hogy jobbnál jobb programok ütik egymást időben.

A Sziget ebből a szempontból mindenképpen a legnagyobbak között van, a sokféle program egyidejűsége feloldhatatlan paradoxon együtteseket kreál melyek sokrétűségét az ember (én legalábbis) csak utólag tudja realizálni, amikor a következő napon számba veszi a lekésett, elszalasztott vagy a fontossági sorrendben hátrébb szereplő, tehát elmulasztott eseményeket.

Az ember (még mindig én) ide-oda rohangál a két nagyszínpad között, hogy mind a Boban Markovic Orkestarból mind a Cureból legalább egy fél órácskát elkaphasson, és közben csak másfél órát késsen a találkozókról nőkkel, haverokkal, testvérekkel, kutyákkal, és söröskorsókkal.

Érdemes felfedező utakra indulni és előre tájékozódni, hogy hol van a Magic Mirror, ahol minden nap 3-tól 5-ig filmeket vetítenek, első nap az őrült nők ketrecét. Ugyanitt 5-től beszélgetések zajlanak, kezdve egy igen izgalmasnak ígérkező csevellyel melegtémákról a filmekben és a színházban, többek között Gryllus Dorka, Nagy Ervin, Kamarás Iván és Rába Roland közreműködésével.

Mert nincs annál rosszabb, mint 8 perccel az Aida filmváltozatának kezdete előtt még mindig a szemétben kotorászni egy csak kissé megtépázott programfüzetért és a benne található térképért, mert senki nem tudja megmondani, hogy merre van a Komolyzenei és Irodalmi Színpad.

Érdemes vaktérképeket készíteni részletes magyarázattal, és a hivatalos verzióból kimaradt tereptárgyak (pl.: szemeteskukák, feltűnően gusztustalan sátrak, hányások, szagok, és ki tudja még micsodák) jelölésével.

Dolgozzunk ki alternatív útvonalakat a Cökxpon Ambient Sátorkert és a TV2 mozi között, és mérjük le stopperral illetve mérőszalaggal, hogy melyik a gyorsabb illetve rövidebb, az esetleges forgalmi dugók, váratlan események és fáradtsági tényezők bekalkulálásával.

Ugyanis nagyon kell majd rohanni, hogy odaérjen az ember (nem én) öt perccel tizenegy után a Mediawave kisfilmjeből készült összeállításra, mert nagy valószínűséggel ottfelejti magát az ambient zene mellé prezentált video performance-ok bűvöletében.

Persze ez csak akkor érvényes, ha nem akar belehallgatni a Kis Erzsi Zenébe (az ember), mert ha igen, akkor igazoltan van távol úgy negyedtizenkettőig. És további negyedóra késéssel éppen időben érkezik a Trafficra...